حضور دادستان کل کشور در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح گلستان

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح گلستان با حضور دادستان کل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ دادستان کل کشور در آئین صبحگاه یگان های نمونه نیروی های مسلح استان گلستان، گفت : وظیفه می دانم از نیروی انتظامی که وظیفه ایجاد امنیت را دارد سپاسگزاری و آرزوی موفقیت کنم.


حجت الاسلام محمد جعفر منتظری افزود: عهدنامه امام علی به عنوان یک منشور حکومتی از افتخارات این مکتب و این امام بزرگوار است که افتخاری برای ماست که منشوری جامع و کامل برای هزار و 400 سال قبل است.


وی تصریح کرد: در این منشور و عهد نامه به جایگاه مهم و اثرگذار نیروهای مسلح اشاره شده است که لشگریان و نیروهای مسلح، حسون رعیت هستند.


دادستان کل کشور ادامه داد: جامعه ای که درون این دژ محکم قرار بگیرد و اطراف آن حسنی نفوذ ناپذیر باشد این جامعه در آرامش و امنیت زندگی راحتی خواهد داشت.


منتظری خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح افتخار و زینتی برای حکومت و برای دین موجب عزت و سربلندی هستند.


دادستان کل کشور گفت: راه رسیدن به امنیت داشتن نیروهای مسلح سرفراز است، امام علی می فرماید مردم و جامعه نمی توانند بدون نیروهای مسلح و امنیت آفرینان قوام و مایداری داشته باشند.


منتظری افزود: جامعه بدون نیروی مسلح پا در رکاب نمی تواند پایدار بماند و این سخنان پر مغز و جامع امیر المومنین خطاب به نیروهای مسلح است.


وی تصریح کرد: مجموعه نیروی انتظامی بار سنگین و مسئولیت بزرگ و رسالت خطیر و جایگاه رفیع را بر عهده دارد.


منتظری اضافه کرد: اگر مولفه هایی که در پیشرفت جامعه و ارتقای سطح زندگی مردم تاثیر گذارند را بشماریم و در جدول قرار دهیم، بدون تردید نخستین مقوله و مولفه موثر موضوع امنیت است.


وی ادامه داد: اگر امنیت باشد مردم در آرامش زندگی خواهند کرد و می توانند به سیاحت و کارهای روزمره بپردازند و کشور هم گام های موثری بردارد.


وی گفت: با امنیت تولیدکنندگان به تولید، کشاورزان به کشت و کار و همه می توانند به کار خود بپردازند و بدون امنیت در هیچ عرصه ای از زندگی امکان پیشرفت وجود ندارد.


دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح باید قدر خود را بدانید و به وظایفی که بر عهده دارید پایبند باشید و نگذارید برخی از نارسایی ها و نابسامانی و مشکلات شما را در مسیر راه متزلزل کند و اراده شما را تحت تاثیر قرار دهد.


منتظری افزود: امام علی به فرزندش می فرماید پاهایت را همچون میخ محکم به زمین بکوب، محکم بایست و از دادن سر دریغ نورز و تا پای جان در میدان مبارزه با دشمن ایستادگی کنید.


وی ادامه داد: دشمن از راه های گوناگون به دنبال آسیب رساندن به کشور و نظام است و از هیچ هزینه کردن و توطئه و برنامه ای برای ضربه زدن به امنیت کشور دریغ ندارد.


دادستان کل کشور اظهار کرد: سربازان کشور باید بیدار و هوشیار باشند و توطئه علیه کشور را از دو جهت رصد کنیم که اول از طریق توطئه های بیرونی مانند تحریم هایی که علیه کشور ما به کار می برند و جوسازی تحت عنوان حقوق بشر به کار می برند.


منتظری گفت: دومین خطر موضوع نفوذ است، نفوذ دشمن را باید جدی گرفت زیرا دشمن برای نفوذ میان نیروها به شدت در حال برنامه ریزی است و هوشیاری مسئولان و نیروهای امنیتی را می طلبد تا راه نفوذ دشمن را بگیرند.


منتظری تصریح کرد: سربازان وطن جان بر کف ایستاده اند و هنه برای دفاع از نظام، دین، سرزمین مقدس و مردم پر افتخار از دادن هیچ هزینه ای دریغ نداریم.

 

رییس پلیس گلستان در ابتدای این مراسم گفت: استان گلستان به جهت تنوع قومیتی و جغرافیایی یکی از استان‌های ویژه کشور است.


سردار علی اکبر جاویدان افزود: همه مردم در کنار هم در کنار صلح و امنیت و آرامش زندگی می‌کنند و یکی از استان‌هایی است که وحدت آن الگویی برای همه است.


وی اضافه کرد: علیرغم همه‌ی هزینه‌هایی که دشمن برای برهم زدن نظم و امنیت می‌کند، به لطف خدا با انسجام و همدلی بین مردم و مسولین خدشه‌ای بر امنیت وارد نشده و استان در کمال امنیت می‌باشد و شاخص‌های امنیتی برقرار است.


رییس پلیس استان ادامه داد: در حوزه مبارزه با موادمخدر با تعامل خوب بین دستگاه‌ها همت و اهتمام لازم در بحث مقابله و پیشگیری و درمان وجود دارد که درسال ۹۵ حدود ۴ تن و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف که ۸۰ در صد افزایش کشف را نشان می‌دهد که در چهار ماهه امسال نیز ۳ تن و ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.


جاویدان به بحث مقابله با کالای قاچاق اشاره کرد و افزود:در بحث کشف کالای قاچاق در سال ۹۵ حدود ۹۴ درصد افزایش کشفیات از نظر ریالی داشته ایم که در چهارماهه امسال نیز ۵۰ درصد نسبت به مدت سال قبل افزایش کشفیات قاچاق کالا را در استان شاهد بوده ایم.


این مقام انتظامی اضافه کرد: در بحث مقابله با سرقت‌ها در سال ۹۵ حدود ۴ درصد کاهش کل سرقت‌ها را داشته ایم که در چهار ماه امسال سرقت‌های خشن ۱۷ در صد کاهش، اما در سرقت‌های خرد ۸ درصد افزایش داشته ایم.

 

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.