قربانی مطلق: فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه صنایع دستی در استان کاهش پیدا کرده ومشکل ،نداشتن مرکز عرضه مستقیم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی اصغر قربانی مطلق با اشاره به تاریخچه اتحادیه صنایع دستی استان گفت: این اتحادیه در سال 62 تشکیل شد، اتحادیه صنایع دستی هم‌اکنون 241 عضو فعال دارد و 129 کارگاه تولیدی زیرپوشش این اتحادیه است که هر کدام حداقل دارای هشت کارگر است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم افزود: فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه صنایع دستی در استان کاهش پیدا کرده، این مساله به دلیل عدم وجود مرکزی برای عرضه صنایع دستی در قم است، اگر تولیدکنندگان صنایع دستی در قم بتوانند تولیدات خودشان را به صورت مستقیم به مردم عرضه کنند، در آن صورت سلیقه مشتریان را متوجه خواهند شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی، سفال و سرامیک استان قم ادامه داد: فعالیت واحدهای تولیدی در زمینه صنایع دستی در استان کاهش پیدا کرده و این مساله به دلیل عدم وجود مرکزی برای عرضه صنایع دستی در قم است.

وی تصریح کرد: یک کارگاه تولید مهر نماز که زیرپوشش اتحادیه صنایع دستی استان قم است، بیش از 20 کارگر ثابت دارد و 60 خانواده در منازل خودشان با این کارگاه همکاری می‌کنند، همچنین دو کارخانه تولید خرمهره در استان قم داریم که صادرات این کارخانه‌ها به کشور آلمان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنایع دستی هنر است و این هنر از گذشتگان به ما رسیده است و باید برای حفظ صنایع دستی تلاش کنیم، اداره کل میراث فرهنگی استان قم در این راستا همکاری‌های خوبی را با اتحادیه صنایع دستی استان داشته و تفاهم نامه ای بین این سازمان و این اتحادیه امضا شده است.

انتهای پیام/ح

نداشتن مرکز عرضه مستقیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار