بحران افزایش مصرف داروهای حاوی ماده مخدر در آمریکا

تجویز داروهای حاوی ماده مخدر از سوی پزشکان آمریکایی سبب بروز بحران جدید مصرف داروهای مخدر در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، تجویز داروهای حاوی ماده مخدر از سوی پزشکان آمریکایی به همراه ساخت و توزیع و مصرف بیش از حد اینگونه داروها سبب بروز بحران جدید مصرف داروهای مخدر در این کشور شده است.

 
شیلا بارتلز 55 ساله در حالی مطب پزشک خود را ترک می کند که دکتر برای وی 510 عدد قرص مسکن تجویز کرده است. وی یک روز بعد به علت مصرف بیش از حد این داروها جان باخت.
 
مقامات قضائی آمریکا ، ریگان نیکولز، پزشکی که با تجویز داروهای مسکن حاوی ماده مخدر تاکنون سبب از دست رفتن جان شماری از بیماران خود شده را به قتل درجه دو متهم کردند.
 
مقامات قضائی معتقدند استفاده زیاد از اینگونه داروهای تجویز شده پزشکان از جمله اکسیکوتین می تواند سبب اعتیاد بیماران شود.
 
دیوید کلارک، استاد دانشگاه استنفورد و پژوهشگر بحران مصرف داروهای حاوی ماده مخدر با اشاره به مسئولیت پزشکان در بروز بحران مصرف دارو،  از ارائه راهکار جدید آموزشی و درمانی برای ناظران امور بهداشتی و پزشکی در آمریکا خبر داد.
 
وی افزود، تا پیش از اینکه پزشکان برای تسکین و کاهش دردهای مزمن به داروهای مخدر روی بیاورند، در کشور از بحران استفاده بیش از حد از سوی بیماران خبری نبود.
 
براساس گزارش ها، در حدود دومیلیون نفر از شهروندان آمریکایی به داروهای مخدر معتادند.
 
این در حالی است که بسیاری از بیماران در صورت نبود یا کمبود داروهای مورد نظر پزشکان ناگزیر به تهیه و خرید داروها و قرص های غیرقانونی هستند و برخی دیگر از آنان ناگزیرند برای درمان و تسکین درد به هروئین یا مداد ترکیبی صنعتی که از سوی باندهای قاچاق مکزیکی به آمریکا قاچاق می شوند تهیه و استفاده کنند.
 
گزارش های پزشکی با اشاره به اینکه روزانه در حدود 90 شهروند آمریکایی بر اثر مصرف زیاد قرص های مخدر جان خود را از دست می دهند حاکی از آن است که از سال 1999 تاکنون بیش از 180 هزار نفر شامل شماری از افراد سرشناس قربانی اینگونه داروها شده اند.
 
پزشکان آمریکایی بیش از کشورهای دیگر تمایل به تجویز اینگونه داروها دارند.
 
در حالی که اخبار مربوط به اقدامات قضائی علیه پزشکانی که مصرف داروهای مخدر را تجویز می کنند رسانه ای شده است اما کارشناسان بهداشتی ، اصول نظام بهداشت و سلامت آمریکا را مقصر اصلی می دانند.
 
مایک دیواین، دادستان ایالت اوهایو که ایالتش  بیشترین شمار بیمارانی که داروهای مخدر را مصرف می کنند ، داشته است، شرکت های داروسازی را از دیگر عوامل مسئول در این زمینه قلمداد می کند.
 
وی افزود، مشکل کنونی به دو دهه پیش باز می گردد یعنی زمانی که پزشکان با همکاری شرکت های داروسازی برای درمان های فوری ، ساخت قرص های مخدر را توصیه کردند.
 
از اینرو، بسیاری از بیمارانی که از دردهای مزمن مانند دندان درد، استخوان درد، کمر درد رنج می برند برای کاهش درد به اینگونه قرص ها  آنهم با مصرف زیاد رو آوردند در حالی که از اعتیاد به اینگونه داروها بی اطلاع بودند.
 
رئیس جمهور آمریکا در نشست ویژه راههای مهار بحران مصرف داروهای مخدر خواستار برخورد قاطع مقامات قضائی با این موضوع شد.
 
براساس گزارش ها، در حالی که شمار تلفات ناشی از مصرف زیاد قرص های مسکن مخدر همچنان رو به افزایش است ، از سال 2016 تاکنون درحدود  60 هزار نفر بر اثر مصرف اینگونه داروها جان خود را از دست داده اند.
 
 
انتهای پیام/
 

مصرف داروهای مخدر در آمریکا به بحران تبدیل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار