ساری،

چاپ کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در مازندران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از پژوهش، تدوین و چاپ ۷۵ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سردار عبدالله ملکی گفت: حدود ۶۰ کتاب از دو سال گذشته تاکنون با همکاری بنیاد شهید، استانداری، سپاه و سایر دستگاه‌ها به چاپ رسیده و امسال نیز انتشار ۳۰ کتاب در دستور کار است.


وی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی ۸۰ هزار سند دفاع مقدس استان، افزود: امسال هر شهرستان از شش تا ۱۳ سهمیه برای چاپ کتاب در زمینه نقش هر شهرستان در انقلاب اسلامی، چاپ خاطرات جانبازان در دفاع مقدس و دانشنامه استان برخوردار است.


سردار ملکی با بیان اینکه مازندران میزبان ۲۹۵ شهید دفاع مقدس است، گفت: این شهدا در ۶۸ یادمان شهدای گمنام در مصلی، دانشگاه‌ها، پارک‌ها و پادگان‌های نظامی استان آرمیده اند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: در حال حاضر ساخت ۳۴ یادمان شهدای گمنام در استان تکمیل و ۳۴ یادمان دیگردرحال ساخت است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در خصوص ساخت و تکمیل باغ موزه دفاع مقدس مازندران، گفت: کلنگ ساخت این مرکز فرهنگی سال ۸۷ به زمین شده و از سال ۸۸ عملیات اجرایی آن آغاز شد.


ملکی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس یک پارک موزه ملی است، از تشکیل مجمع خیرین پارک موزه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی خیران اتفاقات خوبی خواهد افتاد.


وی گفت: این پارک موزه ۶۰ هکتار مساحت دارد که ۲۴ هکتار آن خشکی و ۳۶ هکتار آن آبی و بستر رودخانه تجن در آن واقع است و بیش از ۲۸ میلیارد تومان تاکنون برای تکمیل آن هزینه شده است.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ساخت پارک موزه دفاع مقدس را در گرو تامین اعتبار کافی دانست و ابراز امیدواری کرد در صورت تخصیص بودجه امسال بخشی از این پارک موزه به بهره برداری برسد.


انتهای پیام/ع


چاپ ۷۵ کتاب در حوزه دفاع مقدس استان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار