مهاباد؛

بازگشایی معابر موقت مرزی سردشت

معابر موقت مرزی سردشت ،پس از وقفه ای چند روزه دوباره بازگشایی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد   ،'فرماندار شهرستان سردشت گفت: مدیریت معابر موقت مرزی 'اشکان' و 'قاسم رش' بر عهده هنگ مرزیاین شهرستان بوده و طبق دستورالعمل های ابلاغی از سلسله مراتب اداری متبوع، باید فعالیت در معابر را به صورت کولبری ؛و تعرفه هر بار را نیز پنج میلیون ریال تعیین می کرد که این شرایط با منافع عمومی شهرستان مغایرت داشت و  به تعطیلی چند روزه معابر منجر شد.

نژاد جهانی افزود: به علت سخت گذر بودن مسیر معابر بازارچه های موقت مرزی و همچنین ضرورت حفظ کرامت، شان و منزلت مرزنشینان این موضوع برای حفظ منافع عمومی با جدیت دنبال شد و طرح ساماندهی معابر بازارچه های موقت مرزی،در سطح استانی و کشوری پی گیری و ارائه شد.
جهانی اظهار کرد: امیدواریم در تعیین تکلیف نهایی طرح پیشنهادی ساماندهی، ویژگی های جغرافیایی و اقتصادی منطقه با در نظر گرفتن منافع مردم مد نظر قرار گیرد و بهره مندی مرزنشینان روز به روز بهتر شود.

وی در این مورد که تعرفه تعیین شده هنگ مرزی با توجه به شرایط منطقه مقرون به صرفه نیست، گفت: در طرح ساماندهی معابر موقت مرزی پیشنهاد شد که ارزش گذاری کالاها به صورت وزنی باشد  و فعالان بازارچه می توانند فعالیت های خود را از سر گیرند.

وی ادامه داد: بازارچه های موقت مرزی تا تعیین تکلیف نهایی طرح ساماندهی معابر بر اساس رویه های قبلی بازگشایی می شوند و وی بر توسعه صادرات هم تاکید کرد و گفت: توسعه صادرات از معابر زمینه ساز سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه هایی همچون گردشگری، باغداری و غیره نیز خواهد بود که به توسعه اقتصادی شهرستان و اشتغال پایدار کمک می کند.

انتهای پیام/خ

 

بازگشایی معابر مرزی سردشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.