غلامرضا طریقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هزار نفر در پایگاه ادبی نقد شعر عضویت دارند/ پیشگامی شاعران شهرستانی در ارسال آثار

90 درصد از حجم آثاری که به پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ارسال شده، از سوی شاعران شهرستانی است.

هزار نفر در پایگاه ادبی نقد شعر عضویت دارند/ پیشگامی شاعران شهرستانی در ارسال آثارغلامرضا طریقی شاعر و سردبیر پایگاه نقد شعر، در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آثار رسیده به این پایگاه ادبی گفت: 90 درصد از حجم آثاری که به پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ارسال شده، از سوی شاعران شهرستانی است. آثاری که به پایگاه نقد شعر ارسال می‌شوند، در دو فاصله متفاوت از یکدیگر قرار دارند. یک دسته از این آثار نیاز زیادی به نقد دارند و یک طیف دیگر این آثار به قدری قدرتمند است که ما تعجب می‌کنیم چرا شاعران آن را نمی‌شناسیم. این افراد در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و متاسفانه امکان معرفی نداشتند.

وی افزود: به طور کلی نظرم نسبت به آثار رسیده به پایگاه نقد شعر مثبت است. شعرهایی با کیفیت‌تر از آنچه در تصورم بود، به این پایگاه ادبی ارسال شد. صاحبان این آثار اغلب در شهرستان‌ها بودند. این بدین معنا نیست که شاعرخوب در تهران نداریم؛ اما در تهران امکان دیده شدن برای شاعران جوان وجود داشته اما برای شهرستانی‌ها این اتفاق به ندرت می‌افتد.

این شاعر با اشاره به استقبال بسیار خوب از پایگاه نقد شعر توسط شاعران اظهار داشت: هم اکنون پایگاه نقد شعر بیش از 1000 عضو دارد. حداقل 5 نقد شعر به طور روزانه در این پایگاه ادبی منتشر می‌شود. همچنین اخبار، اطلاعات و مقاله‌های ادبی را در این پایگاه ادبی منتشر می‌کنیم تا شاعران به این دست از اطلاعات هم دسترسی داشته باشند.

طریقی در پایان گفت: دو ایده هم قرار است در پایگاه نقد شعر با کمک مدیریت بنیاد شعر و ادبیات داستانی اجرایی شود؛ یکی اینکه بتوانیم دوره‌ای حضوری برای دوستانی که به پایگاه نقد شعر اثر فرستادند، برگزار کنیم. دیگر اینکه برگزیده‌ای از اشعاری را که شاعران از شهرستان‌های مختلف به پایگاه نقد شعر فرستادند، در قالب کتاب منتشر کنیم.

 

انتهای پیام/

 

تلاش پایگاه نقد شعر برای تولید آثاری ارزشمند در عرصه ادبیات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار