امام جمعه اصفهان:

مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور با امنیت کامل برگزار شد

امام جمعه اصفهان گفت : مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور ایران با حضور 80 هیات خارجی در امنیت کامل برگزار شد و این امنیت پیام مهمی برای دنیا داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های امروز نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) به سنت های الهی اشاره کرد و گفت : یکی از سنت های الهی در برابر افراد گناهکار استدراج است یعنی خداوند به فرد گناهکار مهلت می دهد و نعمت ها را هم برایش بیشتر می کند و او همچنان غفلت می کند.

وی ادامه داد: گاهی فرد گناه می کند و در عذاب نرم به سر می برد و خود فرد گناه کار خیال می کند که خدا دوستش دارد در حالی که در حالت استدراج قرار دارد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: یکی از مناسبت های مهم هفته قبل تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری بود که بسیار اهمیت داشت چرا که با امنیت کامل برگزار شد و سران کشورهای مختلف آمدند و مشکلی پیش نیامد.

وی ادامه داد: هشتاد هیات در مجلس شورای اسلامی آمدند و این نشان از امنیت کشور ما بود و البته حضور برخی از هم پیمانان آمریکا در این مراسمات بود که البته بهتر بود که دعوت نمی شدند و این مراسم داخلی خودمان بود و البته آمدن آنها نیز نشان از اهمیت جمهوری اسلامی بود.

آیت الله طباطبایی گفت : باید سخنان رهبری را سرلوحه قرار دهیم و ایشان فرمودند جهت گیری دولت باید معیشت مردم و ایستادگی مقابل استکبار جهانی و تعامل با دنیا باشد.

وی افزود: روز حمایت از صنایع کوچک مناسبتی است که در هفته آینده است و ما باید از کشوری مثل چین الگو بگیریم که در خانه هر کسی یک کارگاه کوچک وجود دارد و بعد شرکت اصلی از کارگاه های کوچک جنس ها را خریداری می کند .

وی ادامه داد: هرکسی در خانه اش کارگاه کوچک داشته باشد هر زنی در خانه اش قالیبافی و یا خیاطی کند و این الگو ها در کشور ما از بین رفته است امروز دختر ما از دانشگاه می آید اما کارهای دستی و هنری را بلد نیست . این کار ها خرجی ندارد آدم فقیر نیز می تواند یاد بگیرد وزندگی اش را بچرخاند.

امام جمعه اصفهان بیان داشت : پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه بسیار اهمیت داشت و اسراییل هر جا رفت پیروز شد اما حزب الله با برنامه بود و کشور لبنان که 10 هزار کیلومتر است و بسیار کوچک است جمعی به نام حزب الله به سرپرستی سید حسن نصرالله در مقابل ارتش سرتا پا مسلح صهیونیست ایستادگی کردند و آنها که خیال داشتند یک روزه کار تمام است در 33 روز به پیروزی رسیدند و این خیلی شکست بدی برای اسراییل بود.

او در ادامه سخنانش گفت : آنها بعد از جنگ 33 روزه همچنان شکست خوردند و ما می خواهیم به دنیای اسلام بفهمانیم که جمع قلیل به اذن خدا در برابر جمع کثیر پیروز می شوند و مصداق این موضوع را در سوریه نیز دیدم که آنها به رفتن بشار اسد مطمئن بودند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت : چند روز قبل بین سوریه و عراق دیدید که هواپیمای آمریکایی 40 نفر را شهید کرد و آنها گفتند اشتباه زدیم ما چطور توانستیم به راحتی موشک را در قلب داعش بزنیم چطور شما نتوانستید با این همه ادعا موشک را به هدف بزنید.

وی افزود: عکسی که از محسن حججی فرستادند و افتخار می کنند باید بدانید با چه موجودات وحشی روبرو هستید کار غیر انسانی می کنند و راحت عکس می گیرند و ما راهی جز مقابله با این جنایت کارها نداریم آن وقت ما اگر مفسد فی الارض بکشیم می گویند ضد حقوق بشرند این موارد باعث می شود که آبرویشان برود.

وی روز بازگشت آزادگان را گرامی داشت و گفت آنها دست از عقیده شان برنداشتند و در زندان بعثی ایستادند و باید قدردان آنها باشیم که روحیه انقلابی خود را از دست ندادند. 

 

انتهای پیام/م

 

شهید حججی شجاعانه ایستاد و به شهادت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.