سعیدیان خبر داد:

تولید 8 میلیارد و 185میلیون متر مكعب گاز شیرین از پالایشگاه دوم پارس جنوبی

ﺭﺋﯿﺲ ﺑﻬﺮهﺑﺮﺩﺍﺭﯼ پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال تا کنون پالایشگاه دوم پارس جنوبی 8 میلیارد و 185میلیون متر مكعب گاز شیرین تولید داشته است.

تولید 8 میلیارد و 185میلیون متر مكعب گاز شیرین از پالایشگاه دوم پارس جنوبیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعیدیان، ﺭﺋﯿﺲ ﺑﻬﺮهﺑﺮﺩﺍﺭﯼ پالایشگاه دوم پارس جنوبی با بیان اینکه مأموریت این پالایشگاه ارزش‌آفرینی حداكثری از منابع گازی منطقه از طریق پالایش پایدار گاز طبیعی و تولید محصولات جانبی است،اظهار داشت: فازهای 2 و 3 از ابتدای سال تا كنون موفق به تصفیه و تولید 8 میلیارد و 185میلیون متر مكعب گاز شیرین شده‌اند.
 
وی توسعه خدمات فنی دانش محور در پاسخ به نیاز ذی‌نفعان خود و تأمین انرژی پاک را دیگر هدف این پالایشگاه عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش از 9 میلیون بشكه میعانات گازی و 47 هزار و هفتصد تن گوگرد در پالایشگاه دوم تولید شده است.
 
سعیدیان با اشاره به اهمیت تضمین استمرار كیفیت و كمیت محصولات پالایشگاه گفت: تعمیرات اساسی فازهای 2 و3 از تاریخ 29 مرداد 1396 آغاز می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده به مدت 18 روز كاری به طول خواهد انجامید.
 
وی افزود: جلسات متعددی برای تعیین جزء به جزء فعالیت‌های تعمیرات اساسی، مدیریت پیمانكاران و تأمین عوامل پشتیبانی و همچنین پیش‌بینی شرایط اضطراری برگزار و تا كنون بیش از یک هزار و 600 مجوز كار ثبت شده است.
 
سعیدیان در مورد مهم‌ترین فعالیت‌های این دوره از تعمیرات اساسی گفت: اجرای پروژه میترینگ گاز یكی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال جاری بوده و نیاز است تا در بازه توقف كامل پالایشگاه اجرا شود.
 
وی بیان داشت: علاوه بر این، پروژه دیگری نیز با عنوان  مركاپتان‌زدایی از میعانات گازی (DMC) نیز در مراحل آغازین اجرا بوده و مقرر است نقاط اتصال مورد نیاز این پروژه در بازه تعمیرات اساسی سال جاری اجرا شود.
 
گفتنی است؛ هم‌اكنون تمامی همكاران عملیاتی و غیر عملیاتی پالایشگاه دوم و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در حال فراهم‌سازی مقدمات لازم برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در فازهای 2 و 3 هستند.
 
انتهای پیام/
 

تولید میعانات گازی پارس جنوبی از مرز 9 میلیون بشكه گذشت

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار