پیشتازی استان در تهیه سند آمایش سرزمینی

استاندارکهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در تهیه و تدوین سند ملی آمایش سرزمینی از استان‌های پیشتاز به لحاظ تسریع در تهیه و محتواست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛    خادمیبا بیان اینکه در سند آمایش سرزمینی عواملِ دخیل در توسعه استان به عنوان راهبرد اصلی مورد توجه است گفت:این سند با مشارکت مشاوران، دستگاه‌های اجرائی استانی تهیه ودر آن به همه مسائل توسعه‌ای و چشم انداز استان توجه شده است.

 استاندار افزود:تهیه و تدوین طرح و نقشه جامع و سند پایه و ملی آمایش سرزمین کهگیلویه و بویراحمد به منظور برنامه ریزی، ساماندهی و توسعه تمامی عوامل و زیرساخت‌های جغرافیایی، صنعتی، اقتصادی، ارتباطات و نیروی انسانی، حمل و نقل، گردشگری، سرمایه گذاری، نفت و گاز، آب، خاک و کشاورزی، جنگل و مرتع به عنوان زیربنائی برای افق ۱۴۰۴ مطالعه، طراحی و تهیه شده است.

وی ادامه داد: در این سند اهداف اصلی و با لحاظ کردن دیدگاه‌های کلان ملی و منطقه‌ای در رابطه با عناصر ظرفیتیِ استان برای ایجاد توازن و مساوات بین مناطق مختلف، و توزیع عادلانه ثروت، تعادل جغرافیایی بین مناطق کمتر برخوردار و ثروتمند مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدگفت: همچنین توزیع مناسب امکانات و خدمات شهری، تعدیل حاشیه نشینی، توانمند کردن مناطق محروم، کاهش تبعیض اجتماعی به منظور تغییر وضعیت موجود و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب در بدنه این سند به عنوان برنامه توسعه‌ای و چشم انداز استان دیده شده است.

 

انتهای پیام/ش

توزیع مناسب امکانات  و خدمات شهری به عنوان توسعه و جشم انداز استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.