مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اعلام کرد؛

151 پست مدیریتی وزارت کشور در اختیار زنان است

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور توضیحاتی در خصوص سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر کشور در مورد رعایت عدالت جنسیتی ارائه کرد.

151 پست مدیریتی وزارت کشور در اختیار زنان استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ در پی انتشار خبری در پی رسانه ها، در خصوص سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور در مورد رعایت عدالت جنسیتی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور توضیحات کوتاهی را در این خصوص منتشر کرد.

بنابر این گزارش متن کامل این توضیحات بدین شرح است:

درحال حاضر در تشکیلات استانداریهای کشور جهت تمشیت امور مربوط به بانوان و خانواده، دفترامور بانوان و خانواده پیش بینی شده که در رأس آن مدیرکل و در قالب(6تا 8) پست سازمانی، سازماندهی گردیده است. ضمناً در تشکیلات کلیه فرمانداری های کشور نیز پست کارشناس امور بانوان و خانواده مصوب گردیده است.

همچنین با توجه به سیاست های نیروی انسانی وزارت متبوع و بخشنامه های ابلاغی وزیرمحترم کشور و در اجرای برنامه های توانمندسازی نیروی انسانی، سعی و تلاش شده است اولویت استفاده از نیروهای شایسته درون دستگاه در سمت های مدیریتی به گونه ای صورت پذیرد که براساس آن پرورش افراد برای سمت های مدیریتی بالاتر تحقق یابد.

لذا به منظور برطرف کردن چالش های فراروی نظام اداری و ساماندهی، نهادینه سازی فرهنگ سازمانی، دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق و اعتدال و ایجاد زمینه رشد و ارتقای منابع انسانی و در جهت استفاده بهینه از توان و تجربیات کارکنان شاغل درمجموعه وزارت کشور، خط مشی های لازم جهت تأمین نیروی انسانی مناسب و کیفی و تلاش درجهت ثبات شغلی وافزایش انگیزش شغلی کارکنان، "فارغ از مبحث جنسیت کارکنان" به تمامی استانداران ابلاغ و تأکید شده است.

به علاوه حسب بررسی های بعمل آمده در راستای واگذاری مسئولیت به زنان و استفاده از توانایی های آنان در سمت های مدیریتی، در حال حاضر در ستاد وزارت کشور و استانداریها تعداد 151 پست سازمانی شامل معاون استاندار، مشاور وزیر، مشاور استاندار، فرماندار، مدیرکل ، مدیر، معاون مدیر کل، معاون فرماندار و بخشدار به کارکنان زن واگذار شده است.

انتهای پیام/

توضیحات مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور درخصوص خبر سوال برخی نمایندگان در مورد عدالت جنسیتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار