برگزاری نخستین جشنواره لیموترش در رودان

نخستین جشنواره لیمو ترش در شهرستان رودان برگزار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ؛هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در نخستین جشنواره لیموترش شهرستان رودان گفت: باید با برنامه ریزی مناسب برای محصولات شاخص استان، از جمله لیمو ترش برند سازی شود.

وی افزود: بیش از 13هزار هکتار از باغ های لیمو ترش هرمزگان به علت بیماری جاروک جادوگر امحاء شده ، اما باغداران رودانی همچنان مرغوبترین لیمو ترش کشور را تولید می کنند.

تختی گفت : باید با برنامه ریزی مناسب وکشت ارقام مقاوم و اقتصادی لیموترش ، زمینه افزایش تولید این محصول را فراهم کرد.

نماینده مردم بندرعباس ، قشم، حاجی آباد ، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی گفت: معرفی محصولات کشاورزی استان از جمله لیمو ترش به بازارهای جهانی ، تشویق کشاورزان به کشت های اقتصادی و بسته بندی مناسب محصولات از عوامل مهم صادرات است.

برنامه های دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی


بهروز اکرمی معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان نیز گفت: دولت برنامه های خوبی برای توسعه صادرات محصولات غیر نفتی دارد.

وی افزود: این جشنواره به عنوان یک سکوی پرتاب برای متحول کردن بخش کشاورزی و معرفی محصولات شاخص استان است.

دولت با اجرای قوانین مناسب مشکلات بدهی کشاورزان را برطرف کند


ناصر حیدری پوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: معرفی محصول لیمو ترش به عنوان یک محصول با کیفیت به بازارهای جهانی و داخلی، فراهم سازی زمینه صادرات محصولات کشاورزی ، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.


وی افزود : برند سازی و ثبت ملی محصولات شاخص هرمزگان از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای اقتصادی کردن این محصولات است.

حیدری پوری گفت : بدهی چهارصد میلیارد تومانی بهره برداران کشاورزی به شبکه بانکی ، توان تولید را از کشاورزان گرفته و باید دولت با اجرای قوانین مناسب مشکلات بدهی کشاورزان را برطرف کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : برای صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای مختلف از جمله روسیه و عمان، رایزنی های لازم انجام شده است.

حیدری پوری افزود: شهرستان رودان با شش هزار هکتار سطح زیرکشت لیمو ترش، چهل و دو درصد لیموی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سالانه در استان بیش از صد هزار تن لیمو ترش تولید می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.