استعفای عضو حزب یوکیپ انگلیس در پی نامزدی یک اسلام‌ستیز برای ریاست این حزب

در پی تأیید نامزدی یک سیاستمدار اسلام‌ستیز برای ریاست حزب استقلال انگلیس، یکی از نمایندگان این حزب در پارلمان اورپا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای عضو حزب یوکیپ در پی نامزدی یک اسلام‌ستیز برای ریاست این حزببه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از گاردین، در پی تأیید نامزدی یک سیاستمدار اسلام‌ستیز برای ریاست حزب راستگرای استقلال پادشاهی متحد در انگلیس (که به اختصار یوکیپ نامیده می‌شود)، مایکل (مایک) هوکِم، یکی از اعضای حزب یوکیپ و نماینده این حزب در پارلمان اروپا، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

مایک هوکم دلیل استعفای خود از معاونت کمیته اجرایی حزب یوکیپ (در پارلمان اروپا) را اعلام حمایت استوارت اگنی، رئیس این کمیته، از نامزدی «آن ماری واترز»، سیاستمدار اسلام‌ستیز انگلیسی، برای ریاست این حزب اعلام کرد. علی رغم مخالفت برخی از اعضای حزب یوکیپ با نامزدی واترز برای ریاست حزب یوکیپ، کمیته اجرایی این حزب روز گذشته نامزدی او را تأیید و نامش را در فهرست 11 نفره نهایی قرار داد.

انتخابات درون‌حزبی یوکیپ برای تعیین رهبر این حزب ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. نایجل فراژ، رئیس پیشین حزب یوکیپ انگلیس که در پارلمان این کشور هیچ نماینده‌ای ندارد، معتقد است تبدیل شدن این حزب به یک حزب اسلام‌ستیز به منزله پایان عمر آن خواهد بود.

این در حالی است که واترز بارها در اظهاراتی توهین‌آمیز به دین مبین اسلام، خصومت خود را با پیروان این دین آسمانی ثابت کرده است.

 

انتهای پیام/

استعفای مایک هوکم از حزب استقلال انگلیس در پی تأیید نامزدی یک سیاستمدار اسلام‌ستیز برای ریاست این حزب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار