اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی منطقه آزاد ماکو

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:در ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد‌های شهید قنبری و کناره‌های ارس در منطقه آزاد ماکو طرح‌های نوین کشاورزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسماعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی منطقه آزاد ماکو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

کریم زاده با بیان اینکه این طرح از سال گذشته شروع شده و تا پایان نیمه دوم سال ۹۷ به اتمام می‌رسد افزود: این طرح‌ها در پایاب سد‌های شهید قنبری، قیقاج و سد کرم آباد از سوی ۱۸ پیمانکار در حال حاضر با سرعت اجرا می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: کشاورزانی که در پایاب این سد‌ها زمین زراعی داشته باشند، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده نمایند و کسانی هم که در این محدوده زمین ندارند می‌توانند از طریق تشکیل شرکت‌های تعاونی زراعی کشت و صنعت در مقیاس بزرگ و کوچک و تعاونی‌های تولید در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دامی در منطقه آزاد ماکو از این زمین‌ها استفاده کنند.


وی ایجاد انواع باغات میوه، زراعت، دامداری‌های بزگ و کوچک را جزء برنامه‌ها و اهدف وزرات کشاورزی در این منطقه اعلام کرد.


کریم زاده اجرای طرح‌های کشاورزی درمنطقه آزاد ماکو را یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاوری ماکو با توجه به استعداد وظرفیت آب و خاک منطقه و استفاه از حق آب ده متر مکعبی از رود مرزی ارس اعلام کرد.

انتهای پیام/م

طرح‌های آبیاری نوین در اراضی منطقه آزاد ماکو اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.