رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان غیرایرانی در کنکور ۹۶

پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است و رشته‌ها و مناطق ممنوعه برای تحصیل اتباع غیرایرانی در کنکور ۹۶ اعلام شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پذیرش اتباع غیرایرانی در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهدات استخدامی برای جمهوری اسلامی ایران شود، ممنوع است.

رشته‌های ممنوعه برای اتباع غیرایرانی

 رشته‌های تحصیلی فیزیک اتمی، فیزیک هسته ای، فیزیک مولکولی (پلاسما)، فیزیک ذرات بنیادی، مهندسی پلاسما، مهندسی ایمنی (گرایش بازرسی فنی و حفاظت هواپیما)، مهندسی تعمیر و نگهداری (هلی کوپتر و هواپیما)، مهندسی هوافضا، مهندسی هوانوردی (خلبانی، ناوبری هواپیما، تعمیر و نگهداری هواپیما، خلبانی هلی کوپتر و مراقبت پرواز)، علوم نظامی، الکترونیک هواپیمایی، تعمیر و نگهداری هواپیما، مخابرات هواپیما، مراقبت پرواز، فناوری اطلاعات ITl (گرایش مخابرات امن)، مهندسی فناوری ماهواره و مهندسی کامپیوتر (گرایش رایانش امن) برای اتباع غیرایرانی ممنوع است.

مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیرایرانی

هر یک از اتباع غیرایرانی که متقاضی شرکت در آزمون‌های سراسری هستند، منحصراً باید واجد شرایط و ضوابط اعلام شده در دفترچه‌های راهنمای هر یک از آزمون‌های ذیربط باشند و در زمان انتخاب رشته، محل تحصیل خود را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط انتخاب کنند.


اتباع غیرایرانی مقیم، مجاز به انتخاب رشته در مناطق ممنوعه نیستند و در صورت پذیرش و اعلام قبولی داوطلبان غیرایرانی در رشته‌ها و مناطق ممنوعه، پذیرش آنان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی آن مناطق «کان لم یکن» تلقی شده و امکان بررسی جهت رشته‌های مناطق مجاز به هیچ عنوان مقدور نیست و از ثبت نام آنان ممانعت به عمل می‌آید.

جدول مناطق ممنوعه برای تردد و اقامت اتباع غیرایرانی

رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان غیرایرانی در کنکور ۹۶
رشته‌های ممنوعه برای داوطلبان غیرایرانی در کنکور ۹۶

انتهای پیام/

رشته هایی که داوطلبان غیرایرانی نمی توانند در آنها تحصیل کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Donya
۲۳:۲۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
سلام ببخشید یعنی اتباع افغان نمیتونن تو دانشگاه های شاهرود درس بخونن؟؟