مدیرکل اقتصادی آذربایجان غربی گفت:

وصولی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال درآمدهای مالیاتی در آذربایجان غربی

میزان وصولی درآمدهای استان در ۴ ماهه منتهی به تیرماه سال ۱۳۹۶ به ۲.۵۲۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ داود غفارپور صبح امروز در نخستین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان غربی در سال 1396 که به منظور بررسی عملکرد وصول درآمدهای استان در 4 ماهه اول سال و ارائه گزارش اقدامات دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان طی سال‌های 96-1395، در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: تا پایان تیرماه میزان وصول درآمدهای مالیاتی بالغ بر 2.526 میلیارد ریال شده است.

وی افزود: در این میان سهم 90. 4 درصد از مجموع درآمدهای استانی و همچنین میزان وصول سایر درآمدهای استانی بالغ بر 239 میلیارد ریال با سهم 9. 6 درصد از مجموع درآمدهای استانی است.

وی دستگاه‌های عمده وصول کننده درآمد در 4 ماهه سال 96  را به ترتیب، اداره‌کل‌امورمالیاتی با وصولی 2، 256 میلیارد ریال و سهم 90. 4 درصد، نیروی انتظامی با 92 میلیارد ریال و سهم 3. 7 درصد، ثبت اسناد و املاک استان با 68 میلیارد ریال و سهم 2. 7 درصد و اداره کل گمرک با 33 میلیارد ریال و سهم 1. 3 درصد، اعلام کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی، میزان وصولی درآمدهای استان در 4 ماهه منتهی به تیرماه سال 1396 را بالغ بر2.520 میلیارد ریال شامل درآمدهای استانی با 2.495  میلیارد ریال و سهم 99 درصدی و درآمدهای ملی وصول شده در سطح استان با 25 میلیارد ریال و سهم 1 درصدی از مجموع درآمدهای استان، عنوان کرد.

غفارپور گزارشی از اقدامات دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی در سال‌های 96-1395 را ارائه داده و افزود: در سال 1395، تعداد 6 جلسه ستاد تجهیز درآمد و در سال 1396، تعداد 5 جلسه کار‌شناسی ذیل ستاد با موضوعات بررسی موانع و مشکلات وصول ردیف‌های درآمدی مصوب اداره‌کل امور مالیاتی و حوزه نظارت گمرکات استان، بررسی موانع پیش‌روی وصول درآمدهای مالیاتی استان از جمله فرارهای مالیاتی و شرکت‌های کاغذی و بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ مالیاتی در استان و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع برگزار گردیده است.

3 درصد رشد در تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه، گزارش وصول درآمدهای مالیاتی استان در 4 ماهه سال 1396 را ارائه و سپس با اشاره به شناسایی1356 مؤدی جدید مالیاتی در سال 96، برگزاری جلسات تخصصی با حضور مدیران مالی دستگاه‌های اجرایی، تشکیل همایش‌ها و تعامل با تشکل‌ها، گفت: علیرغم اینکه امسال با 3 درصد رشد در تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی ارائه شده رو به رو بوده‌ایم، اما مالیات ابرازی از نظر ریالی در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

یعقوب مزرعه‌لی افزایش معافیت مالیات بر حقوق، اصلاح نرخ‌های مالیاتی، معافیت مالیاتی مشاغل در منطقه آزاد ماکو را از دلایل اصلی کاهش درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری عنوان کرد.

دلایل پایین‌بودن درآمدهای مالیاتی استان آذربایجان‌غربی

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه بخش کشاورزی، سهم عمده‌ای از اشتغال استان را به خود تخصیص داده و جزو بخش‌های معاف از پرداخت مالیات محسوب می‌شود اظهار داشت: یکی از دلایل پایین‌بودن درآمدهای مالیاتی استان آذربایجان‌غربی در مقایسه با سایر استان‌های صنعتی ناشی از این موضوع است که باید بررسی کار‌شناسی شود.

نادر صفرزاده، با اشاره به لزوم بررسی موضوع مطالبات معوق مالیات ناشی از کارت‌های بازرگانی، خواستار پیگیری موضوع لغو بخشنامه وصول 4 درصد علی‌الحساب بر واردات و همچنین وصول و توزیع استانی درآمد مالیات بر ارزش افزوده توسط دبیرخانه ستاد تجهیز درآمد استان شد.

در این نشست مقرر شد گزارشی توسط اداره‌کل امور مالیاتی استان در خصوص دلیل کاهش مالیات وصولی از محل 4 درصد علی‌الحساب واردات کالا، تهیه و در صورت وجود راهکار و پیشنهاد قانونی جهت بهبود وضعیت وصول درآمدهای مزبور، مراتب طی نامه‌ای توسط استانداری برای بررسی و اقدام لازم به وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شود.

انتهای پیام/ب

 میزان وصولی درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رسید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.