سیلاب به تاسیسات آبی روستاهای خراسان شمالی خسارت زد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت:جاری شدن سیلاب عصر جمعه به تاسیسات آبرسانی این شرکت در مناطق مختلف استان خسارت های زیادی وارد کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حمید روشن روان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: سیل به تاسیسات چند روستای بخش سرحد و قوشخانه شهرستان شیروان خسارت وارد کرد.

وی افزود: بارندگی و سیلاب های عصر روز جمعه موجب تخریب 60 متر دیوار برید چاه روستای پالکانلو، 800 متر خط انتقال در روستاهای پالکانلو، نظرعلی و مجتمع جیرستان و همچنین تخریب دو عدد حوضچه، چشمه و حدود یک کیلومتر خط انتقال روستای سولدی شد.

روشن روان تصریح کرد: هماهنگی های لازم برای اعزام نیرو و تجهیزات به منظور رفع خسارات وارده انجام شده است.

وی با بیان اینکه نفوذ سیل به چشمه قیز قلعه روستای دشت شهرستان گرمه نیز موجب خسارات شده است گفت: با تمهیدات صورت گرفته در اجرای پروژه، در زمان جاری شدن سیلاب، آب به خارج از شبکه آبرسانی هدایت شد.

روشن روان گفت: میزان اعتبار لازم برای لایروبی و اصلاح قسمتی از سرچشمه 30 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: مشکل فعلی روستای دشت کمبود آب برای مصارف غیر آشامیدنی است.

وی گفت: روستای دشت شهرستان گرمه یکی از روستاهای دو شبکه ای است که مصرف آشامیدنی آن از شیر برداشت روستا تامین می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: با همکاری شورای این روستا نسبت به لایروبی و شستشوی خط اقدام شده است و آبرسانی سیار نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: یک اکیپ نیز در محل حضور داشته و در حال حاضر آبگیری مخزن روستای دشت در حال انجام است.

روشن روان به خسارت سیل به تاسیسات آب و فاضلاب روستایی روستایی شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد و افزود: سیل روز جمعه به تاسیسات آبرسانی 6 روستای شهرستان رازوجرگلان خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: سیلاب سبب تخریب 2 هزار و 400 متر خط انتقال،900 متر شبکه توزیع و همچنین تخریب یک دهنه چشمه حاصل جاری شدن سیل روز گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سیل روز جمعه به 700 متر از خط انتقال روستای توپچنار و مجتمع آبرسانی شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان خسارت وارد کرده که در حال حاضر آب شرب این روستاها با تانکرسیار تامین می شود.

انتهای پیام/آ

خسارات عمده سیل در بخش های کشاورزی و تاسیسات زیربنایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.