قالیباف در آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا؛

هنوز بت پرستی در حوزه مدیریتی کشور وجود دارد/ هرگز نباید نیروهای شهرداری را کاهش داد

شهردار تهران گفت: حتی اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد از نیروهای شهرداری تهران را هم کاهش دهیم اتفاقی در شهرداری رخ نمی‌دهد، اما هرگز نباید چنین کاری را انجام داد.

هنوز بت پرستی در حوزه مدیریتی کشور وجود دارد/ هرگز نباید نیروهای شهرداری را کاهش دادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره برداری از سامانه صدور پروانه های شهرسازی نقشه یک هزارم شهر تهران و آیین رونمایی از کتاب تهران از بالا که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تشکر و تقدیر صمیمانه از همه همکاران خود در سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران، اظهار داشت: در این دوره مدیریت شهری سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران بیشترین کمک را برای ساخت تهران جدید به من و تیم مدیریتی شهرداری کرده است.

وی افزود: حتما بعد از سختی و محیط کار در پروژه های عمرانی همکاران ما در آن حوزه خیلی طاقت فرسا کار کردند و مدیریت دهه ۷۰ میلادی را به مدیریت نسل ۴ دهه دوم در قرن ۲۱ تبدیل کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه ‌بعد از ۸۴ ماه فعالیت در شهرداری تهران توانستیم مقاومت‌ها را برای تغییر مدیریت نسل دومی به نسل چهارمی از بین ببریم، گفت: البته این مقاومت‌ها شکسته نشد، اما از قله نیز عبور کردیم و هم اکنون شرایط بهتری داریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه در نیروی انتظامی تغییر مدیریت را توانستیم در ۱۴ ماه ایجاد کنیم، یادآور شد: اما تغییر دیدگاه در شهرداری تهران حدود ۸۴ ماه به طول انجامید، اگرچه باز هم توانستیم به خوبی در این مسیر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه همکارانم در سازمان فناوری و اطلاعات پایه‌ای را در شهر نهادند که برای همیشه ماندگار و قابل تعویض نیست، تاکید کرد: امروز در شهر تهران ۱۷۰ سرویس ارائه می‌شود که خود جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه با تمام سنگلاخ های موجود توانستیم به سمت مسیرهای خاکی برویم، تصریح کرد: ما در شهرداری تهران یک زیرسیستم هستیم، چراکه نمی توانیم به سیستم‌های بالادستی و پایین‌دستی دسترسی و با آنها ارتباط برقرار کنیم، به همین منظور هم نمی‌توان کار عمده‌ای انجام داد.

قالیباف با بیان اینکه هنوز بت‌پرستی قرن 21 در حوزه مدیریتی کشور وجود دارد، افزود: اخیرا هم وزیر اقتصاد به تغییر فرهنگ سازمانی و مدیریت اشاره کرده که خود می تواند نشان از تغییر فرهنگ باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدی ندارم که لایحه مدیریت یکپارچه شهری از طریق مسیر اصلاح شهری و قوانین و مقررات اتفاق بیافتد، گفت: اگرچه بیش از ۲۳ سال در دانشگاه به صورت مستقیم در حوزه مدیریت یکپارچه شهری تلاش کردم، اما با وجود همه تلاش ها متوجه شدم که اتفاق جدیدی در این خصوص رخ نخواهد داد.

شهردار تهران با بیان اینکه سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران توانسته مدیریت یکپارچه شهری را ایجاد کند، یادآور شد: هر روز در رصدخانه‌های ما چندصد لایه اطلاعاتی در حال افزایش است.

قالیباف با بیان اینکه در قانون شهرداری‌ها تغییر زیادی ایجاد شده است، تصریح کرد: بنده معتقدم قانون سال ۳۴ بهتر از قانون‌های فعلی است، چراکه در صورت تصویب قانون جدید شهرداری‌ها معلوم نیست چه بر سر شهرداری‌ها خواهد آمد.

وی با بیان اینکه عده ای می گویند هوشمندسازی در شهرداری تهران فقط کارت بلیت مترو و اتوبوس است، گفت: وقتی این حرف را می‌شنوم، غصه می‌خورم، زیرا هر کسی به سایت شهرداری تهران مراجعه کند، متوجه خواهد شد که چه اتفاق هایی در حوزه هوشمندسازی رخ داده است.

شهردار تهران تصریح کرد: اگر از این اتفاق‌ها مطلع نیستید، تحقیق کنید و اگر هم مطلع هستید، بنده دیگر حرفی برای شما ندارم.

قالیباف با بیان اینکه اعتماد کردن شهرداری تهران به نیروهای جوان موجب شده شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی شهر ارتقا زیادی داشته باشد، تصریح کرد: امروز شاهدیم که حضور زنان در عرصه‌های مختلف شهری بسیار چشمگیر است و ما از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم، هر چند که افرادی در این خصوص شعار دادند، اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت مدیریت نسل چهارمی گام جدی برداریم، گفت: اگر می‌خواهیم به دنبال سلامتی جسمی و حل مشکلات آلودگی هوا باشیم، باید تقاضای سفر در شهر را کاهش دهیم و فعالیت‌ها در شهر هم ۲۴ ساعته شود.

شهردار تهران با بیان اینکه نیروهای انسانی شهرداری تهران باید حفظ شوند، تاکید کرد: همه می‌دانیم بستر کوچک‌سازی شهرداری فراهم است و این امکان وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد پرسنل را تقلیل دهیم که در این خصوص بدون شک سرعت و کیفیت کار نیز بهتر می‌شود، اما نباید این تصمیم را بگیریم، چراکه به دنبال این کار مشکلات ریشه‌ای برای امنیت شغلی وجود دارد.

قالیباف ادامه داد: امکان کوچک‌سازی شهرداری وجود داشت، چراکه ما یک سیستم و نهاد عمومی غیردولتی هستیم و این بستر نیز فراهم بود، اما باید به دیگر موضوعات آن نیز توجه کرد.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر نظام بودجه‌ریزی لازم نیست به سبک گذشته باشد، افزود: به روز و آنلاین می‌توان تصمیم های جدیدی برای بودجه‌ریزی اتخاذ کرد، چراکه شرایط فراهم است.

شهردار تهران یادآور شد: امروز با دسترسی اطلاعاتی که در اختیار مردم می‌گذاریم، به حقوق شهروندی هم کمک کرده‌ایم، چراکه براساس گزارش‌های به دست آمده امروز شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی نسبت به دیگر دستگاه‌ها بدون شک در تراز اول ایستاده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله‌های زیادی وجود دارد که باید به آنها برسیم.

انتهای پیام/

شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی رتبه اول را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار