کره جنوبی: باب گفتگو با کره شمالی را باز می‌گذاریم

کره جنوبی گفت باب مذاکره با کره شمالی را باز نگه خواهد داشت و تلاش‌هایی برای پایان دادن به تنش‌های موجود به کار می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری یونهاپ، چان هائه سانگ، معاون وزیر وحدت کره جنوبی، روز یکشنبه گفت کره جنوبی در حال بررسی هرگونه اقدام لازم برای کاهش تنش‌ها با کره شمالی است و باب گفتگو را باز نگه خواهد داشت.

او افزود دولت کره جنوبی با توجه به ائتلاف محکمی که بین سئول و واشنگتن وجود دارد و همچنین با توجه به همکاری این کشور با شرکای خود، همه گام‌های لازم را برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و حفظ صلح و ثبات در این منطقه مد نظر قرار می‌دهد.

چان هائه سانگ تصریح کرد کره جنوبی -که از کشورهای اصلی دخیل در مسائل مربوط به شبه جزیره کره به شمار می‌رود- باب گفتگو با کره شمالی را باز نگه خواهد داشت و تلاش‌های لازم را برای پایان دادن به تنش‌های موجود به کار خواهد گرفت.

این اظهارات را در بحبوحه تنش‌های روزافزون بین کره شمالی و آمریکا و در پی تهدید کره شمالی به شلیک چهار فروند موشک به طرف جزیره گوآم در اقیانوس آرام مطرح کرد. جزیره گوآم تحت کنترل آمریکا قرار دارد و چند پایگاه نظامی این کشور نیز در آن واقع است.

تنش‌ها  در شبه‌جزیره کره به علت جنگ لفظی بین کره شمالی و آمریکا شدت گرفته است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داده است تهدیدهای کره شمالی با «آتش و خشم» روبرو خواهد شد. ترامپ روز جمعه نیز در پیامی توییتری نوشت: «اگر کره شمالی اقدامی غیرعاقلانه انجام دهد، راه حل‌های نظامی مد نظر قرار خواهد گرفت.»

انتهای پیام/

تاکید کره جنوبی بر لزوم گفتگو با کره شمالی برای کاهش تنش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار