فعالیت رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا اول شهریور آغاز می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اول شهریورماه 96 در ایلام به صورت همزمان با سراسر کشور آغاز می شود.

فعالیت رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا اول شهریور آغاز می شود

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، شاپور پولادی اظهار کرد: 127 عضو منتخب 25 شورای اسلامی شهر و یک هزار و 265 عضو منتخب 375 شورای اسلامی روستا در استان ایلام نیز همزمان با سراسر کشور فعالیت رسمی خود را اول شهریورماه آغاز می کنند.

وی با بیان اینکه اخبار مختلفی در خصوص زمان رسمی آغاز بکار شوراهای اسلامی شهر و روستا منتشر شده که باعث سردرگمی مردم و اعضای منتخب شوراها می شود، یادآور شد: بر اساس بخشنامه وزیر کشور تاریخ دقیق آغاز فعالیت پنجمین دوره شوراها اول شهریورماه 96 است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: ابتدا هیات رئیسه سنی شورا در نخستین جلسه رسمی شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل می شود که این هیات وظیفه برگزاری انتخابات برای تعیین هیات رئیسه اصلی را بر عهده دارد.

پولادی تاکید کرد: پس از تعیین هیات رئیسه، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا موظفند در اولین نشست خود نسبت به انتخاب شهرداران و دهیاران اقدام کنند.

تعداد اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای بالای 50 هزار نفر هفت نفر بوده و در شهرهای زیر 50 هزار نفر پنج نفر است بر این اساس از مجموع 25 شهر استان ایلام، تنها شهر ایلام با جمعیت 220 هزار نفری دارای هفت نفر عضو شورای اسلامی است و 24 شهر دیگر استان هر کدام پنج عضو دارند.

انتهای پیام / ا

آغاز کار شوراهای شهر و روستا در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.