مظاهریان:

افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم بوده است/سهم 95درصدی بخش خصوصی از بازار ساخت و ساز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بازار مسکن خریداران حرف اول را می زنند و ما توانسته ایم طی چهارسال گذشته قیمت مسکن را کمتر از نرخ تورم افزایش دهیم.

خریداران برنده اصلی بازار مسکن هستند/ کسب سهم 95درصدی بازار ساخت و ساز توسط بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر رونق بازار مسکن گفت: سیاست دولت حرکت از رونق سفته بازانه به سمت رونق مصرف واقعی است و ما توانسته ایم در این بخش حرکت خوبی انجام دهیم .

 وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت در بخش مسکن خروج سوداگران از این بازار بوده است، گفت: امروزه کسی برای دریافت سودهای غیر متعارف وارد بازار مسکن نمی شود و این خود تحول بزرگی در بخش مسکن به شمار می رود.

 مظاهریان توضیح داد: در طی 4دهه گذشته همواره در بازار مسکن سودهای غیرمتعارف وجود داشته که این امر باعث می شد سرمایه گذاران با دیدسودآوری وارد این بازار شوند.

 وی افزود: در حال حاضر در بازار  مسکن خریدار حرف  اول را می زند و ما توانسته ایم طی چهارسال گذشته قیمت مسکن را کمتر از نرخ تورم رشد دهیم و خریداران برنده اصلی این بازار هستند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نمایشگاه صنعت ساختمان نیز گفت: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه های کشور به شمار می رود که هدف اصلی آن ارائه محصولات قابل رقابت برای سازندگان و تولیدکنندگان است.

 مظاهریان با بیان اینکه بیش از 95 درصد از بازار ساخت مسکن در دست بخش خصوصی است، گفت: برگزاری این نمایشگاه ها کمک می کند که دو طرف بازار از جمله سازندگان و تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی همدیگر را پیدا کنند و در نهایت سود آنها به مصرف کننده نهایی می رسد.

 وی یادآور شد: در این نمایشگاه محصولات با کیفیت بیشتر و قیمت اقتصادی تر عرضه می شود و این می تواند کمک بزرگی به بازار مسکن باشد.

 مظاهریان در ادامه به نقش تعاونی ها در این بازار اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضور شرکت های تعاونی درصنعت ساختمان بسیار چشمگیر بوده است، به طوریکه میلیون ها ایرانی به کمک شرکت های تعاونی صاحب خانه شدند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تجربه 3_4 دهه گذشته حاکی از آن بوده است که باید با بازسازی دوباره تعاونی ها بتوانیم فعالیت های آنها را چشمگیرتر کنیم، زیرا در سه دهه گذشته تعاونی ها از مشکلات مدیریتی، ساخت و مالی در رنج بوده اند و باید یک بازنگری کامل در آنها انجام شود.

 وی یادآور شد: در گذشته بسیاری از تعاونی ها ذی نفع بوده  و سعی کرده اند از طریق این تعاونی برای خودشان مسکن تهیه کنند، ما باید از این تجربه کمک بگیریم و بتوانیم با اصلاح مدیریت منابع مالی آنها، حضور تعاونی ها را در بخش مسکن تقویت کنیم.

 انتهای پیام/

لزوم اصلاح مدیریت منابع مالی تعاونی های ساخت و ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
میگید مسکن گرون بشه! کیا بعدش میتونند بیخرند؟
آخرین اخبار