مسئول موزه های استان سمنان:

انتقال شی تاریخی از موزه ملی به استان سمنان

2 هزار قلم شی تاریخی از موزه ملی ایران به استان سمنان برای تکمیل موزه های این استان انتقال یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سروش هاشمی مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: از ابتدای سال 96 تا کنون، در چندین مرحله آثار فرهنگی- تاریخی از موزه ملی ایران به استان سمنان منتقل شد که در آخرین مرحله، 450 قلم شیء تاریخی به صورت دائم به این استان انتقال یافت.


وی هدف از انتقال این اشیاء را تکمیل آثار موزه های استان سمنان و برپایی نمایشگاه های موضوعی در موزه های استان سمنان عنوان کرد و گفت: این اشیا دارای قدمتی از حدود هزاره سوم پیش از میلاد تا دوره قاجار و شامل سفالینه‌های منقوش، آثار فلزی، تابلوهای نقاشی، اشیای مردم شناسی، کتاب های خطی و ... است.


مسئول موزه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر اینکه این اشیاء بر غنای موزه‌های استان سمنان می‌افزایند، گفت: بر این اساس، آثار دوره‌های مختلف تاریخی و تکنیک‌های ساخت آثار در دوره‌های مختلف، در موزه‌های استان سمنان به نمایش گذاشته می‌شود.


هاشمی ابراز امیدواری کرد: در صورت تخصیص اعتبار لازم و راه اندازی موزه بزرگ استان سمنان، تمامی این آثار به همراه آثار تاریخی استان سمنان که در کاوش‌های باستان شناسی از محوطه‌های تاریخی به دست آمده، در این موزه به نمایش گذاشته شود.


مسئول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در حال حاضر 10 موزه زیر نظر میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند که شامل موزه عشایری ایل سنگسر و موزه سنگ و فسیل در مهدی‌شهر، موزه مهر و سکه و موزه گرمابه پهنه در سمنان، موزه عرفان شرق بسطام ، موزه باستان شناسی و مردم شناسی و موزه آب در شاهرود ، موزه تاریخ شهر دامغان و باغ موزه علم و صنعت و موزه اقوام در گرمسار است.


انتهای پیام / ه


10 موزه زیر نظر میراث فرهنگی استان سمنان فعالیت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار