هشدار امنیتی برای استفاده از 4 هزار نرم‌افزار اندرویدی

تحقیقات صورت‌گرفته توسط شرکت Lookout نشان می‌دهد حدود چهار هزار نرم‌‌افزار اندرویدی تا کنون اطلاعات کاربران را به سرقت می‌بردند.

کشف 4 هزار نرم افزار که اطلاعات گوشی شما را به سرقت می‌برندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع معتبر خبری به تازگی از کشف 4 هزار برنامه اندرویدی که در اصل بدافزار بوده و به شکل مخفیانه اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برده‌اند خبر داده‌اند. این 4 هزار برنامه که طی یکی دو سال اخیر توسط فرد خاصی در اینترنت منتشر شده است، به طور مخفیانه صدای کاربران را ضبط و اطلاعات گوشی آنها را سرقت می‌کردند.

جالب است بدانید که 3 برنامه از 4 هزار برنامه کشف شده حتی به برنامه گوگل پلی نیز راه پیدا کرده بود. یکی از این 3 برنامه «Soniac» است؛ این نرم افزار پیش از اینکه توسط گوگل از گوگل پلی حذف شود، تعداد 1000 تا 5000 مرتبه دانلود شده است.

بدافزار سونیاک یک نرم افزار مرتبط با پیام‌رسان محبوب تلگرام بود که علاوه بر اینکه صدای کاربران خود را ضبط می‌کرد، به دفترچه تلفن و پیامک های آنها نیز دسترسی داشت و همچنین می‌توانست تصاویر مخفی بگیرد.

دو بدافزار دیگر که به گوگل پلی راه پیدا کرده بودند، «Hulk Messenger» و «Troy Chat» هستند. پس از اینکه شرکت Lookout این بدافزارها را کشف کرد، گوگل پلی آنها را از لیست نرم افزار های خود حذف کرد.

به هر حال مشخص نیست که چندین هزار نفر در سراسر جهان مورد هجوم این بدافزارهای غیرایمن قرار گرفته اند به همین دلیل است که این گزارش ها لزوم استفاده از نرم افزارهای ایمن و معتبر را به ما گوش زد می‌کنند، تا بار دیگر شاهد سرقت این‌چنینی اطلاعات نباشیم.

 

انتهای پیام/

محافظت از اطلاعات گوشی های هوشمند

برچسب ها: گوشی ، هوشمند ، هک ، سرقت ، اطلاعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.