شهردار نیویورک: ترامپ اندیشه برتری‌جویی سفیدپوستان در آمریکا را محکوم کند

بیل ده بلزیو خشونت‌های اخیر شهر شارلوتسویل را «اقدامات تروریستی داخلی» توصیف کرد و از رئیس‌جمهور آمریکا خواست اندیشه برتری‌جویی سفیدپوستان را محکوم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، «بیل ده بلزیو»، شهردار نیویورک، روز یکشنبه خشونت‌هایی را که در روز‌های گذشته در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا روی داده است، «اقدامات تروریستی داخلی» توصیف و آن‌ها را محکوم کرد.

او در توییتر خود نوشت: «کار دشواری نیست که بگوییم آنچه در شارلوتزویل اتفاق افتاده یک اقدام تروریستی داخلی بوده است. همین و بس. برتری‌طلبی سفید‌پوستان برای همه ما و به ویژه نیرو‌های امنیتی و پلیس ما که پیوسته با گروه‌های نفرت رویارویی دارند، یک خطر جدی محسوب می‌شود.»

شهردار نیویورک در پیام خود افزود: «ساکنان نیویورک به خوبی می‌دانند که شهرشان پیوسته پذیرای همه بوده است بنابراین پیوسته از مشاهده خشونت‌هایی که به نام نفرت صورت می‌گیرد، برآشفته می‌شوند.»

شهردار نیویورک همچنین از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اینکه پاسخ محکم و صریحی به عاملان خشونت‌های اخیر در شارلوتسویل نداده است، انتقاد کرد و گفت: دونالد ترامپ پیوسته در قبال دیگران کاملا صریح بوده است بنابراین زمان آن است که ملاحظه‌کاری را کنار بگذارد و اندیشه برتری‌جویی سفیدپوستان در کشور را نیز آشکارا محکوم کند.

ترامپ روز شنبه در پیامی اعلام کرد: «ما با شدید‌ترین واژه‌ها نمایش شنیع نفرت، ناشکیبایی و خشونت را که از طرف‌های مختلف شکل می‌گیرد، محکوم می‌کنیم.»

خودداری ترامپ از محکوم کردن صریح و بی‌پرده اقدامات خشونت بار گروه‌های نژادپرست در شارلوتسویل ایالت ویرجینیا که ۳ قربانی نیز بر جا گذاشت، مشاجرات زیادی در محافل سیاسی و اجتماعی آمریکا برانگیخته است. تحلیلگران معتقدند بخشی از جناح راست آلترناتیو آمریکا در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا از دونالد ترامپ حمایت کرد و شاید به همین علت است که ترامپ حاضر نشده است از برخی گروه‌های نژادپرست یا رهبران این جناح آشکارا فاصله بگیرد.

انتهای پیام/

انتقاد شهردار نیویورک از خودداری ترامپ از محکوم کردن صریح حوادث شارلوتسویل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار