معاون عمرانی استاندار فارس:

اول شهریور ماه؛ آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای شهر روستا

پنجمین دوره شوراهای شهر روستا استان فارس همزمان با سراسر کشور از یکم شهریور ماه آغاز به کار می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خلیل رضائیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به اینکه پنجمین دوره شوراهای شهر روستا استان فارس همزمان با سراسر کشور از یکم شهریور ماه آغاز به کار می کنند، گفت: اولین و حساس ترین کار اعضای شورا بعد از انجام مراسم تحلیف، انتخاب شهردار است که باید این کار را با دقت و احساس مسئولیت بالا انجام دهند.

وی افزود: اداره دفاتر شهری و روستایی و امور شوراهای استانداری فارس در سه ماه گذشته اقدام به برپایی دوره آموزشی برای تمام اعضای شوراها کرد و یکی از نکاتی که بر روی آن تاکید شد، بحث انتخاب شهردار و رعایت آیین نامه احراز صلاحیت شهردار بود.

رضائیان اظهار داشت: در این آیین نامه به شکل دقیق تعریف شده که اعضای شورا باید بر اساس درجه شهر و روستا، نسبت به انتخاب شهردار و دهیار با در نظر گرفتن مدرک و رشته تحصیلی اقدام کنند و این مساله درباره شهرهای بزرگتر از حساسیت بیشتری برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: اعضای شورا باید توجه داشته باشند که مصوبه آنها در مورد انتخاب شهردار در شهرهای بزرگ باید به تایید وزارت کشور و در شهرهای کوچک به تایید استانداری برسد.


وی ادامه داد: علاقه مند هستیم فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که توانمند و دارای سوابق مفید کاری و حداقل چهارسال سابقه شهرداری باشد.
انتهای پیام/ر


آغاز به کار شوراهای پنجم از اول شهریور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار