تبخیر 30 درصد از آب استخرهای ذخیره در شاهرود

این شهرستان دارای 700 استخر ذخیره آب است که بخش عمده‌ای از مصارف آب بخش کشاورزی این شهرستان را تأمین می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید محمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود گفت: این شهرستان دارای 700 استخر ذخیره آب شاهرود است که بخش عمده‌ای از مصارف آب بخش کشاورزی این شهرستان را تأمین می‌کند.


وی با بیان اینکه 30 درصد از آب استخر ذخیره آب شاهرود تبخیر می‌شود افزود: اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد چراکه این مهم نقش ویژه‌ای در مقابله با خشکسالی ایفا می‌کند.


هاشمی با اشاره به اینکه خشکسالی یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این شهرستان به شمار می‌رود اظهارداشت: دولت موظف است برای مقابله با این مهم تمهیدات ویژه‌ای را بی اندیشد.


فرماندارشاهرود با تأکید بر اینکه انتقال آب بحران خشکسالی را در شاهرود مرتفع نمی‌کند تصریح کرد: رفع این بحران نیازمند بارش باران و برف در شاهرود است و تا مادمی که بارش باران و برف در این شهرستان متوقف‌شده باشد انتقال آب به این شهرستان مشکلی را حل نمی‌کند.


هاشمی برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی را یکی از عوامل اصلی پدیده خشکسالی عنوان کرد و گفت: میزان هدرروی آب در این شهرستان بالاست و باید این مهم از سوی دستگاه‌های مربوطه کنترل شود.


وی با بیان اینکه 24 درصد از منابع آبی این شهرستان به سبب انشعابات غیرمجاز تلف می‌شود اظهارداشت: با تداوم این شرایط مقابله با بحران خشکسالی در این شهرستان غیرممکن است.


فرماندار شاهرود با اشاره به عملکرد دولت درباره کنترل مصرف آب در این شهرتان تصریح کرد: تاکنون بالغ‌بر 95 انشعاب آب شرب ویژه آبیاری فضای سبز شهری در این شهرستان مسدود شده است.


انتهای پیام/ م


30درصد از آب استخرهای ذخیره شاهرود تبخیر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.