رفع مشکلات کشور با توجه مسئولان به نیازهای مناطق محروم

مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:رفع مشکلات کشور در گرو توجه مسئولان به نیازهای مناطق محروم است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سردار سید ضیاء الدین حزنی روز دوشنبه در اولین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر استان ایلام بیان کرد: سرمایه های اصلی نظام و انقلاب را مردم و به ویژه عشایر و ساکنان روستاها و مناطق دورافتاده تشکیل داده اند که باید خواسته های آنها مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.


وی گفت: باید هدف غایی و اصلی مسئولان کشور تلاش برای رفع نیازهای محرومان و دورافتادگان باشد چرا که با مرتفع ساختن مشکلات آنها بخش عمده ای از معضلات و مشکلات کشور نیز حل می شود.


دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران تاکید کرد: مسئولان باید با حفظ رعایت عدالت در تقسیم امکانات در مناطق مختلف کشور وظایف و مسئولیت خود در قبال قشر ضعیف و محروم جامعه و طبقه عشایر و روستاییان را به خوبی انجام دهند.


سردار حزنی یادآور شد: عشایر در راستای عملیاتی کردن منویات رهبری و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش قدم هستند و بدون هیچ چشم داشتی با کمترین امکانات و تجهیزات و با سخت کوشی قشر تولیدگر نیازهای لبنی و پروتئینی جامعه هستند.


رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفان نیز در این همایش گفت: یکی از مشکلات مهم کشور در مقطع کنونی نبود اشتغال و افزایش بیکاری است و با تقویت و افزایش روز افزون دولت الکترونیک و رشد فناوری از حجم نیاز به نیروی انسانی در بدنه دولت کاسته می شود.

سردار علی پاشا محمدی افزود: برای رفع معضل بیکاری باید جوانان به سمت بهره گیری از منابع آب و خاک و اشتغال در زیربخش های کشاورزی و صنعت و معدن روی بیاورند و ظرفیت ها و منابع طبیعی را برای تولید و اشتغالزایی به کار گیرند.


وی یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه های جوامع روستایی و عشایری نبود امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آنها است و همین نواقص و کمبودها باعث مهاجرت جمعیت جوان و فعال عشایری و روستایی به شهرها و افزایش جمعیت بیکار، ایجاد اشتغال کاذب در حاشیه شهرها علاوه بر بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی است.


سردار محمدی گفت: باید با رسیدگی به نیازها و خواسته های عشایر و روستاییان و تلاش برای رفع مشکلات و معضلات آنها، زمینه را برای ارائه خدمات کمی و کیفی در زمینه های فرهنگی، مهارتی، بهداشت و درمانی انسانی و دامی، خدمات معیشتی، تقویت اصلاح نژاد دامی، تقویت اتحادهی های روستایی و عشایری فراهم کرد.


وی اظهار کرد: نباید با سهل انگاری و بی توجهی مسئولان جامعه مولد، کم مصرف، کم توقع و سخت کوش عشایری دلسرد و ناامید به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و باید حفظ این قشر از اولویت های اصلی مسئولان و دولتمردان باشد.


وی با اشاره به اینکه هر چادر عشایری در دور افتاده ترین مناطق کشور نماد و بیانگر حیات و تمدن بشری است، افزود: یکی از ارکان مهم امنیت پایدار ایران اسلامی وجود عشایر چادرنشین در گستره مرزهای ایران اسلامی است و یکی از پایگاه های مهم امنیتی، اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی برای حفظ تمامیت ارضی کشور وجود همین عشایر و بسیج مردمی در مناطق مرزی است.

 

انتهای پیام/ع

توجه  مسئولان به نیازهای مناطق محروم راهکار رفع مشکلات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.