حضور 173 روحانی در مناطق آسیب خیز خراسان شمالی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۱۷۳ روحانی مبلغ به مناطق روستایی اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛حجت الاسلام علی خادمی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به  اعزام 173 عالم دینی به مناطق روستایی به ویژه پرجمعیت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد و افزود: این روحانیان با اقدامات آموزشی، تبیینی و فرهنگی، از بروز مشکلات اجتماعی فرهنگی ناشی از مهاجرت به شهرها و حواشی شهرها، جلوگیری می کنند.

وی افزود: در این زمینه 150 موسسه و خانه قرآنی در روستاها و شهرها برای مشارکت در این حرکت فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیج شدند.

خادمی  گفت: در این زمینه، هیئت های مذهبی در اردوهای آموزشی مشهد مقدس شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی همچنین با اشاره به اعزام هزار و 200 عالم در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق استان، از آمادگی برای اعزام روحانیان در محرم الحرام خبر داد.

حجت الاسلام خادمی گفت: امسال ساخت مجتمع فرهنگی بجنورد در سه هزار مترمربع (در سه طبقه) در مجموعه الغدیر آغاز خواهد شد.

خادمی با اشاره به رسالت مشترک رسانه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ دینی، خواستار تعامل و همکاری بیش‌ازپیش رسانه‌ها با این نهاد شد.

وی  نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن فرهنگ دینی و الهی در جامعه را حائز اهمیت برشمرد و افزود: انس بیشتر مردم با تعالیم قرآنی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

گفتنی است، ائمه جماعات روحانیان مستقر و طرح هجرت حدود 700 مسجد شهری و روستایی را پوشش داده اند اما بیش از 400 مسجد بدون امام جماعت هستند. براساس آخرین آمار، استان خراسان شمالی هزار و 108 مسجد، 45 خانه قرآن شهری، 33 موسسه قرآنی و 123 خانه قرآن روستایی دارد.

انتهای پیام/آ

جلسات خانگی قرآن کریم در خراسان شمالی ساماندهی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.