رئیس مركز ملی فرش ایران عنوان کرد:

صادرات ٣٥٠ میلیون دلاری فرش به ٨٠كشور دنیا/کمبود نقدینگی عامل بیمه نشدن قالیبافان

کارگر گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری طبق آمار گمرك،٨٩ میلیون دلار صادرات فرش دستباف صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ٧.٣ درصد داشته است.

صادرات ٣٥٠ میلیون دلاری فرش به ٨٠كشور دنیا/کمبود نقدینگی عامل بیمه نشدن قالیبافانبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حمیدكارگر رئیس مركز ملی فرش ایران در نشست خبری برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران اظهار داشت:یكم تا ٧ شهریور بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف كه بزرگترین رخداد سالانه فرش دستباف در جهان به شمارمی رود در ١٤سالن محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این نمایشگاه ٧٣٠مشاركت كننده اعم از تولیدكننده،فروشنده و صادركننده از همه استان های كشور به ارائه توانمندی ها و خدمات خود در حوزه فرش دستباف خواهند پرداخت.

رئیس مركز ملی فرش ایران با بیان اینكه یكی ازمقولات كه در سالهای اخیر مورد توجه بوده نزدیك كردن ارتباط دانشگاه و صنعت فرش بوده عنوان كرد:به همین منظور در نمایشگاه بیست و ششم فرش دستباف سالن ویژه ای برای دانش آموختگان در نظر گرفته سده تا توانمندی های خود را در كنار غرفه های  دانشگاه ها ارائه دهند.

كارگر با اشاره به همكاری های مختلف با سفارت خانه ایران در كشورهای بازار هدف صادرات فرش بیان كرد: در این نمایشگاه ٩١ بازرگان خارجی(خریدار عمده فرش دستباف) كه ٥٣نفر ایرانی و ٣٨نفر ایرانی مقیم خارج از كشور برای توسعه صادرات حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینكه آمریكا و ژاپن جزو بازارهای هدف صادرات هستند، ادامه داد: ١٤نفر از این بازرگانان از كشور آمریكا و ١٤نفر از ژاپن از این نمایشگاه دیدن خواهند كرد.

رئیس مركز ملی فرش بیان كرد: در كنار این نمایشگاه هفتمین جشنواره فرش برتر با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با كیفیت و بهبود فرآیند تولید فرش و با شعار نوگرایی و نوآوری و توجه به بازار در عین حفظ اصالت برگزار خواهد شد.

کارگر در پاسخ به سوالی مبنی بر صادرات فرش در سالهای گذشته گفت: از سرگیری صادرات فرش دستباف به آمریكا یك اتفاق خوب بود و از سال ٢٠١٠بدلیل تحریم مستقیم تا ژانویه ٢٠١٦ میزان صادرات صفر بود و این درحالی است كه در سال ٢٠٠٩میزان صادرات ٨٠ میلیون دلار بوده است.

رئیس مركز ملی فرش ادامه داد: صادرات ایران به آمریكا قبل از تحریم ١٦.٥ درصد كل صادرات فرش دستباف بوده و با از سرگیری صادرات به آمریكا در سال گذشته ٣٥٠میلیون دلار صادرات مستقیم به ٨٠كشور دنیا داشته ایم.

وی با اشاره به آمارهای صادرات فرش گفت:در چهار ماهه نخست سال جاری طبق آمار گمرك،٨٩ میلیون دلار صادرات فرش دستباف صورت گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ٧.٣ درصد رشد ارزشی داشته است.

کارگر در خصوص آمار اشتغال در صنعت فرش دستباف گفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما تخمین زده می شود كه حدود یك میلیون نفر در صنعت فرش دستباف شاغل باشند كه از این تعداد ٧٠٠هزار نفر قالیباف فعال تمام وقت هستند.

وی در خصوص بیمه قالیبافان نیز گفت: فقط ٣٢٠ هزار نفر بیمه هستند، در حالیكه ٥٩٠نفر برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی معرفی شده اند و علت هم كمبود نقدینگی است و برای بیمه ٥٠٠ هزار نفر اعتباری حدود هزار میلیارد تومان نیاز است.

انتهای پیام/

افزایش صادرات فرش نسبت به سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار