چمران در جمع خبرنگاران؛

شورای جدید از سایه افکندن مسایل سیاسی بر جلسات برحذر باشد

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید اعضای جدید شورای شهر از سایه افکندن مسایل سیاسی بر جلسات شورا برحذر باشند.

شورای جدید از سایه افکندن مسایل سیاسی بر جلسات برحذر باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سیصد و شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه امروز تا ساعت ٩ صبح گزارش شورایاری منطقه ١٩ را داشتیم که دوستان شورایاری علاوه بر ارائه گزارش از برنامه‌های شهرداری در سال‌های گذشته تشکر و قدردانی کردند.

وی ادامه داد: شهردار منطقه ١٩ هم توضیحات مختصری در ارتباط با حوزه خود ارائه داد.

چمران افزود: بعد از آن حافظی نطقی مبنی بر برنامه‌ها و کار‌های شورای چهارم داشتند.

وی در ادامه مهمترین دستور جلسه را رأی گیری برای گزارش تلفیق که از سال ٩٢ فرصت آن پیش نیامده بود، عنوان کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: یک طرح دو فوریتی برای طراحی و ساخت المان رشادت و شهامت شهید والا مقام محسن حججی جهت نصب در یکی از میادین شهر نیز تصویب شد.

چمران بیان داشت: گزارش معاون شهرسازی شهردار مفصل بود، اما به احتمال قوی باز هم در جلسه بعد ادامه خواهد داشت، چراکه مباحث زیاد است و حتما نیز باید ارائه شود.

وی گفت: در پایان هم مبحث نام گذاری را در دستور کار داشتیم که رأی گیری‌ها و تصویب در این زمینه انجام شد.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر مهمترین نکات جلسه امروز عنوان کرد: مهمترین نکات جلسه امروز، نحوه صدور مجوز‌های سیستماتیک، مباحث مربوط به بلند مرتبه سازی، میزان پرونده‌های ساخت و ساز، توزیع نسبتا عادلانه پروژه‌ها در شمال و جنوب شهر بود.

وی افزود: متاسفانه شاهد رکود ساختمان سازی هستیم.

رئیس شورای چهارم شهر تهران گفت: اول شهریورماه روز چهارشنبه است و ما روز سه شنبه جلسه خواهیم داشت، چرا که معتقدیم باید تا لحظه آخر به وظیفه خود عمل کنیم.

وی تاکید کرد: در جلسه آخر شورای چهارم گزارشی از عملکرد چهار ساله شورا خواهیم داشت.

چمران بیان کرد: اول شهریور برای آغاز به کار شورای جدید یک بدعت قانونی است و اصرار ما صرفا جهت پایبندی به قانون است، وگرنه چند روز این طرف و آن طرف تفاوتی ندارد.

وی افزود: معمولا از اعضای شورای قبل در جلسه‌ی اول شورای جدید دعوت می‌شود.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تلخ‌ترین و شیرین‌ترین لحظات شورای چهارم شهر تهران، گفت: شیرین‌ترین لحظات روز‌هایی بود که در جلسات مصوبات خوب و رو به جلویی را داشتیم.

رئیس شورای چهارم شهر تهران افزود: تلخ‌ترین لحظه‌ها یکی از روز‌هایی بود که بین اعضا تنش ایجاد شد و بنده را خیلی ناراحت کرد.

چمران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه توصیه شما برای شورای جدید چیست؟، بیان کرد: توصیه می‌کنم بر اساس برنامه‌ی مدون کار را جلو ببرند و همچنین از مطرح کردن مسایل سیاسی در شورا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: بنده هیچگاه اسم جناحی را در شورا نیاوردم، چرا که ما مدیریت محلی را برعهده داریم و وظایف و عملکردمان تخصصی است و اگر با مسائل سیاسی همراه شود، حتما مشکل آفرین خواهد شد، همان طور که در شورای اول نیز همین اتفاق افتاد.

وی افزود: باید اعضای جدید شورای شهر از سایه افکندن مسایل سیاسی بر جلسات شورا برحذر باشند.

چمران در پایان گفت: درست است که کار ما در شورا رو به اتمام است، اما همچنان دغدغه‌های زیادی را برای شهر داریم. اعضای جدید نیز مراقب باشند، در دوران برزخ بین شورا‌ها نگران قوانین مجلس شورای اسلامی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده هستیم که اگر مصوب شود به شورا و شهرداری ضربه می‌زند.

انتهای پیام/

اعضای شورای جدید از مطرح کردن مسایل سیاسی خودداری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار