پیشرفت 35 درصدی پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در اردبیل

مشاور استاندار اردبیل گفت: پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در اردبیل از سال ۹۴ کلید خورده و تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یاسر عبداللهی، مشاور استاندار اردبیل افزود: این پروژه یکی از پروژه های بزرگ استان اردبیل محسوب شده و می تواند ۴۸۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه کند.

وی افزود: فاز اول نیروگاه با شش واحد ۹۶۰ مگاوات برق دارد اما با بازگرداندن گاز ۶۰۰ درجه ای تولیدی نیروگاه به چرخه تولید برق، میزان تولید به هزار و ۴۴۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

مشاور استاندار اردبیل با اشاره به اشتغال ۶۰۰ نفر در این پروژه ادامه داد: این پروژه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود و می تواند میزان تولید برق نیروگاه سبلان را به ۱.۵ برابر افزایش دهد.

به گفته عبداللهی از سال ۹۵ اعتبار ویژه ای به این پروژه به میزان ۳۵۰ میلیون دلار اختصاص یافته و سرعت پیشرفت پروژه مطلوب است بطوریکه پیش بینی شده این مجموعه اواسط سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

وی تاثیر این پروژه را تامین نیازهای آینده برق استان اردبیل دانست و گفت: هر چند در وضعیت فعلی تولید برق بیش از میزان مصرف بوده و صادرات انجام می شود، اما ظرفیت ایجاد شده قابل توجه بوده و نیازهای آتی را تامین خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 1.5 برابری میزان تولید برق نیروگاه سبلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
نیروگاه اردبیل فقط بصورت گازی فعال هست
لطفا در این خصوص ک چرا بخش بخار این نیروگاه راه اندازی نمیشود، گزارش تهیه کنید
لطفا
لطفا