آذری‌جهرمی: 

وزارت ارتباطات سالانه صد هزار شغل ایجاد خواهد کرد

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات با بیان اینکه برنامه ما توسعه اقتصاد دیجیتال است، خاطرنشان کرد: قرار است وزارت ارتباطات صد هزار شغل در سال ایجاد کند.

بازار ICT به 36هزار میلیارد تومان رسیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم در مقطعی از عمرم که جوان خطابم می‌کنند، موقعیت خدمت به ملتی بزرگ و انقلابی و عظیم را عهده‌دارشدم که حلقه وصل نسل اول و دوم انقلاب با نسل سوم باشد.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم با بیان اینکه خداوند بزرگ را تا ابد شاکرم که با مسئولیتی بزرگ به امتحانم فرا می‌خواند، افزود:از رییس جمهور محترم تشکر می‌کنم که به نسل جوان اعتماد کرد و حقیر را برای تصدی پست وزارت ارتباطات معرفی کردند.

جهرمی با اشاره به اینکه اگر امروز در منطقه‌ای که بحران‌زده است در امنیت کامل به سر می‌بریم، مدیون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: اینکه بنده به ولایت فقیه اعتقاد ندارم کمی خاطر مرا مکدر کرد، افتخار من به تبعیت از ولایت فقیه و پایبند بودن به ایشان است.

وی اضافه کرد: در سیل اخیری که برخی مناطق کشور را گرفت، بنده به همراه واعظی به نمایندگی از دولت سفری به استان بوشهر داشتیم. در فرودگاه بوشهر، استاندار محترم با چهره‌ای برافروخته به بنده نگاه کرد و گفت فیبر نوری قطع شده و ما به هزار سال پیش رفته‌ایم و با دود علامت می‌دهیم.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم بیان داشت: به استاندار گفتم موبایل و تلفن شما کار می‌کند و او گفت، اینها را رها کن، ما اینترنت می‌خواهیم، من نمی‌توانم مدیریت بحران کنم و تمام مردم برای هیجانی که دارند به مناطق سیل‌زده می‌آیند و صدمات انسانی بالا می‌رود و ارتباط من قطع است و من در پاسخ به استاندار عرض کردم: این چیزی که شما گفتید برای هزار سال پیش نبود برای چهار سال پیش است!

جهرمی عنوان کرد: در طی این چهار سال رشدی صورت گرفت که اگر لحظه‌ای از شما بگیرند فکر می‌کنید هزار سال پیش است. این توسعه که بدون تلاش و زحمت و برنامه امکان‌پذیر نبود.

وی افزود:  ما در مسیر قانون حرکت کردیم و اگر مسیر حرکتمان نادرست بود چرا وقتی بنده معرفی شدم سندیکای مخابرات  بابت این معرفی تشکر می‌کند.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم  با اشاره به اینکه کارهایی در حوزه ارتباطات انجام شده که کار همه پرسنل و کارکنان وزارت ارتباطات بوده است نه تنها شخص بنده، عنوان کرد: حجم بازار ICT  از 21 هزار میلیارد تومان به 36 هزار میلیارد تومان رسیده است.

جهرمی با اشاره به اینه امروز با افتخار اعلام می کنیم، که بعد از 4 سال توسعه زیرساخت های شبکه ارتباطات،یک دقیقه قطعی شبکه نداشتیم، بیان داشت: نگاه ما به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فرصت محور است.

وی با بیان اینکه هجوم تهدیدات در حوزه ارتباطات آنقدر زیاد است که شاید ضعف ما مشهود باشد، گفت: اما آیا می توان با متهم کردن یکدیگر در برابر تهدیدهای دشمن ایستاد؟

وی افزود: بله حتی یک فضا و محتوای مستهجن برای ما زیاد است، اما ما بی غیرت نیستیم، آیا بستن شبکه ها راهکار است؟ ما باید مردم را با خود همراه کنیم.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم  خاطرنشان کرد: دکترین ما در فضای مجازی یک دکترین بیشتر نیست، دکترین ما دکترین مقام معظم رهبری است.

جهرمی گفت: تمام برنامه های ما تنظیم شده است و قرار است وزارت ارتباطات صد هزار شغل در سال ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برنامه ما توسعه اقتصاد دیجیتال و اشتغال بوده است و ریز برنامه‌هایی ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: اگر اعتماد مجلس را جلب کردم، آمار لازم را در خدمت شما ارائه می کنم تا پیشرفت را ببینید، زیرا ما نیازمند کمک مجلس هستیم.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات دولت دوازدهم با اشاره به اینکه باید از تجارب اهل علم استفاده کنیم و از ظرفیت دانشگاهی، جوانان و بانوان بهره ببریم، افزود: دنبال آزادسازی و کاهش تصدی گری هستیم

 

جهرمی با بیان اینکه تعامل با شرکت های بین المللی با نگاه فرصت محوری یکی دیگر از برنامه های ماست و باید بازار بین المللی ایجاد کنیم، عنوان کرد: قطعا در دوره ستم شاهی به جوان شهرستانی حقیر اعتماد نمی شد، بدون شک ما مدیون نگاه هوشمندانه امام و رهبری و نگاه رئیس جمهور هستیم.

چهرمی در ادامه گفت: این برای ما خوب نیست که اکنون یک پیام رسان خارجی به نماد همه موضوعات تبدیل شده است، برای ما خوب نیست که یک پیام رسان خارجی برایمان تعیین تکلیف کند. یک پیام رسان خارجی نه بیمه و مالیات می دهد و نه حتی قوه قضائیه و وزارت ارتباطات را می شناسد.

 

جهرمی تصریح کرد: اما یک پیام رسان داخلی برای شکل گیری 60 مانع دارد و ما برنامه‌هایی داریم که با کمک و حمایت شما نمایندگان براساس برنامه ششم و بیانات مقام معظم رهبری و مصوبات لازم مشکلات مقابل پای جوانان را برمی‌داریم تا توسعه دهند.

 

وی افزود: ما در این حوزه ظرفیت ایجاد 5/1 درصد ایجاد اشتغال را داریم، و تمام برنامه های ما در این رابطه تنظیم شده است.   

 

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری با بیان اینکه قرار است سالی 100 هزار شغل در زمینه فناوری ایجاد شود، گفت: البته وزارت ارتباطات مسئول ایجاد شغل نیست، بلکه باید زیرساخت های آن را فراهم کند. آقای رئیس جمهور اعلام کرد که دو موتور روشن کرده بودیم و اکنون باید 4 موتور را روشن کنیم.

 

وی ادامه داد : بنده توقع ایجاد 300 هزار شغل را در سال دارم، لذا باید با وجود ظرفیت ها تلاش کنیم، چنانچه بسیاری از جوانان فرهیخته ما امروز در شرکت های بزرگ خارجی مانند گوگل، فیس بوک، آمازون، مایکروسافت و ... کار می کنند و اگر فضای کسب و کار برای آنها در کشور ایجاد شود، باز می  گردند. همانگونه که اکنون مهاجرت معکوس در کشور انجام می شود.

 

جهرمی تاکید کرد: تصمیم ما بر مبنای توسعه فضای اشتغال و اقتصاد دیجیتال است که براساس آن برنامه هایی را ارائه کرده ایم.

وی افزود: برای شاخص‌های فناوری آمار موجود تاکنون فراهم نبود، تا بخواهیم شفافیت داشته باشیم، بنابراین ما آمار بیخود نداده ایم.

 

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری بیان داشت: قطعا در 4 ماه آینده اگر توفیق خدمت در دولت دوازدهم را داشتیم حتما به مجلس می آیم و آمار را اعلام می کنم، همچنین خود را براساس برنامه ششم موظف می دانم، هر سه ماه یکبار پیشرفت را به مجلس گزارش کنم، زیرا نیازمند همکاری مجلس هستیم.

 

وی گفت: 27 هزار روستا دارای اینترنت شده اند که البته به دلیل هزینه بالای مودم قابل استفاده نیستند، و 40 هزار روستای بالای 20 هزار خانوار در کشور دارای اینترنت هستند و ما تضمین دادیم که در طی دولت دوازدهم بیش از 90 درصد روستاهای بالای 20 هزار خانوار تحت پوشش شبکه ملی قرار بگیرند.

 

جهرمی تصریح کرد: توسعه و صیانت فرهنگی را با همکاری همه بخشهای نظام مانند مجموعه های امنیتی، فرهنگی و دستگاه های نظارتی و همچنین دانشگاه ها و بهره گیری از تجارب اساتید، برای فکرافزایی این بخش استفاده خواهیم کرد.

 

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اذعان داشت: براساس برنامه به دنبال آزادسازی فعالیت تصدی گری ها هستیم، استفاده از تامین مالی برای پروپه ها جزو برنامه های ما است. تعامل با شرکت های خارجی براساس بیانات مقام معظم رهبری با نگاه فرصت محوری یکی دیگر از برنامه های ما است.

 

جهرمی تاکید کرد: باید برای شرکت های خود در حوزه خارج از کشور فرصت های شغلی ایجاد کنیم، به صراحت زیر سقف خانه ملت عرض می کنم که اگر بنده به عنوان یک جوان شهرستانی توانسته‌ام به معاونت وزیر برسم و اگر امروز گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت ارتباطات هستم، بدون شک این فرصت را مدیون انقلاب و نظام هستیم.

 

وی ادامه داد: قطعا در دوره پهلوی به یک جوان شهرستانی مانند حقیر برای مسئولیت های کلان اعتماد نمی شد و تنها یک شخص نورچشمی فضای فعالیت در این سمت ها را پیدا می کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اذعان داشت: حالا که نظام چنین مسیری را برای ظهور نسل جوان فراهم کرده، اگر نمایندگان به بنده اعتماد کنند، برای انجام وظایف محوله وقت خواهم گذاشت و اگر امروز برای مسئولیت وزارت ارتباطات برنامه و توان اجرایی نداشتم، قطعا به این میدان پرچالش ورود نمی کردم. همه ما معتقدیم همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، سیاست جمهوری اسلامی ایران بستن فضای مجازی نیست، دکترین کشور در این میان مبتنی بر نگاه فرصت محور است و البته همواره بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی تاکید دارد.

 

وی بیان داشت: قطعا از خط رهبری خارج نشده و دچار وادادگی نشدم و اعتقاد قلبی دارم که برای پیمودن این مسیر دشوار از ظرفیت عظیم و راهگشای مجلس به معنای حقیقی استفاده کنم، در همین مکان مقدس و در پیشگاه مردم شریف ایران و محضر خداوند پیمان می بندم که با پاکدستی و استفاده از حداکثر توان و ظرفیت خود حافظ و امین مردم و حریم خصوصی آنها باشم.

جهرمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم تخریبهای اخیر با استناد به بیان حضرت علی (ع) می گویم که اگر کوه ها متزلزل شود تو پایدار بمان، دندان ها را به هم بفشار و سر خود را به خداوند بسپار و پاهایت را همچون میخ بر زمین استوار کن.

 

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
خوب هست دیگه بی کاری نداریم جوانان آماده باشید بی کاری برطرف شد.
آخرین اخبار