رئیس پلیس راه لرستان خبر داد:

ممنوعیت رانندگی با وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در لرستان

رئیس پلیس راه لرستان از ممنوعیت رانندگی با وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مرتضی چغلوند، رئیس پلیس راه لرستان، گفت: دارندگان وسایل نقلیه موتوری مکلف‌اند وسایل نقلیه خود را جهت انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز معاینه فنی تعیین‌شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهی معاینه فنی دریافت نمایند.


وی افزود: در صورت بروز نقص فنی در مدتی که گواهی معاینه فنی اعتبار دارد مالک موظف است نسبت به رفع نقص در اسرع وقت اقدام کند، در غیر این صورت گواهی معاینه وی از درجه اعتبار ساقط است.


وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده ۴۳ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر ممنوع است، گفت: معاینه فنی ضامن امنیت و سلامت رانندگان است.


سرهنگ چغلوند با تاکید بر اینکه خودرو‌هایی که از تاریخ ساخت آن‌ها ۵ سال تمام گذشته است نیاز به اخذ گواهی‌نامه فنی دارند، گفت: دوره زمانی معاینه برای انواع وسایل نقلیه عمومی سبک و سنگین اعم از درون و برون‌شهری با عمر ۱۰ سال یا کمتر ۶ ماهه و برای بیشتر از ۱۰ سال ۳ ماهه خواهد بود.


وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی و پلیس راهنمایی و رانندگی به سامانه یکپارچه معاینه فنی متصل هستند، افزود: اطلاعات بین پلیس و مراکز معاینه فنی مبادله شده و رانندگان در هر نقطه‌ای از کشور که معاینه فنی گرفته باشند در اطلاعات سامانه ثبت می‌شود.


رئیس پلیس‌ راه لرستان با بیان اینکه خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی می‌باشند توسط دوربین‌های کنترل راه‌ها اعمال قانون می‌شوند، گفت: وسایل نقلیه متخلف توسط افسران پلیس‌راه  لرستان ، اعمال قانون خواهند شد.


انتهای پیام/ د

رانندگی با وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی ممنوع است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار