اجرای طرح شناسایی و کنترل دیابت در استان یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: طرح شناسایی و کنترل دیابت در استان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از اجرای طرح شناسایی و کنترل بیماران دیابتی استان در سال96 خبر داد.

دریجانی افزود:این طرح با هدف کاهش هزینه‌های درمانی و پیشگیری از شیوع دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه های درمانی و پیشگیری از شیوع دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی درمانی دیابت استان اجرا می شود.

دریجانی با اشاره به شیوع 12درصدی دیابت در جمعیت شهرنشین یزد گفت: این آمار در روستاه ها 4درصد است و مهمترین دلیل کاهش آن اجرای طرح پزشک خانواده در روستاهاست.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه هم اکنون 37درصد جمعیت استان معادل 353هزار و 951نفر زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند گفت: از این تعداد 85هزار نفر آنها از خدمات بیمه همگانی بهره مند هستند.

وی هزینه های درمانی بیمه شدگان در سال95 را 138میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان 52میلیارد تومان آن متعلق به بیمه سلامت همگانی بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اجرای طرح آزمون وسع بیمه همگانی در سال جاری گفت: در اجرای این طرح افرادی که دارای تمکن مالی هستند سرانه حق بیمه از آنها دریافت و زیر پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرارخواهند گرفت.

دریجانی همچنین از اجرای طرح راهنمایی بالینی به منظور مدیریت هزینه های درمان بیمه شدگان در سال96 خبر داد و افزود :افتتاح ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان، بهره برداری از ساختمان اداری بیمه سلامت در شهرستانهای میبد و تفت و آغاز عملیات اجرایی مراکز بیمه سلامت در شهرستان های اشکذر و ابرکوه از جمله برنامه های این اداره کل در سال جاری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه هم اکنون در استان 148هزار و 148نفر از خدمات بیمه روستایی بهره مند هستند گفت طی یک سال گذشته 198میلیارد تومان بایت تامین هزینه های درمانی بیمه شدگان روستایی در دو سطح یک و دو پرداخت شده است.

انتهای پیام/ ی

اجرای طرح شناسایی و کنترل دیابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار