مشکلات کارگران متروی اهواز زیر ذره بین کمیسیون کارگری

مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان از بررسی مشکلات کارگران پیمانکاری قطارشهری اهواز توسط کمیسیون کارگری استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید لطف الله هاشمی، مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان با اشاره به تجمع های اعتراضی کارگران متروی اهواز، گفت: 327 نفر در شرکت کیسون (پیمانکار قطارشهری اهواز) مشغول هستند که 11 ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند.
وی تصریح کرد: در یک سال گذشته حدود 20 میلیون ریال علی الحساب به این کارگران پرداخت شده است.
هاشمی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکل کارگران متروی اهواز اذعان داشت: تا کنون 2 جلسه با رئیس سازمان قطارشهری برگزار و با نمایندگان کارگران گفت وگو شده و قرار کمیسیون کارگری استان تا پایان هفته جاری برای تعیین تکلیف این کارگران تشکیل جلسه بدهد.
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری خوزستان اظهار کرد: هر گونه اقدام لازم برای احقاق حقوق کارگران متروی اهواز بر اساس قانون کار انجام می شود.
یکی از کارگران پیمانکاری قطارشهری اهواز در این خصوص بیان داشت: کارگران امروز تجمع خود را در کارگاه شرکت کیسون برگزار کرده و درهای کارگاه را مسدود کردند.
وی گفت: با وجود تجمع کارگران در مقابل استانداری در 2 هفته گذشته، مطالبات آن ها هنوز محقق نشده است.
مجری متروی اهواز شرکت چینی کیسون است که در سال 1385 کار را تحویل گرفت و قرار بود آن را 5 ساله به اتمام برساند اما این طرح اکنون تنها 28 درصد پیشرفت دارد.
2 هفته گذشته خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور در سفر به اهواز ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد پیمانکار و کارفرمای طرح قطارشهری اهواز اعلام کرد که در صورت ادامه این وضع، پیمانکار خلع ید می شود.
هاشمی زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان و رئیس شورای سازمان قطارشهری اهواز پیش از این اعلام کرده بود که پیمانکار طرح (شرکت کیسون) برای پرداخت حقوق کارگران یک ماه مهلت دارد.
انتهای پیام/گ

بررسی مشکلات کارگران قطار شهری اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.