در سال 95؛

افزایش 22 درصدی صادرات از منطقه آزادچابهار

‌مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: محصولات تولیدی منطقه آزاد چابهار رشد 47 درصدی را داشته و میزان صادرات نیز در سال 95 معادل 22 درصد افزایش داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی گفت: خوشبختانه تولید در منطقه افزایش یافت و پیش‌بینی می‌کنیم که این روند تا پایان سال 96 با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی افزود: محصولات تولیدی منطقه آزاد چابهار رشد 47 درصدی داشته است و میزان صادرات نیز در سال 95 معادل 22 درصد افزایش پیداکرد.

وی با اشاره به ریل‌گذاری‌های دولت یازدهم برای تغییر کارکردهای مناطق آزاد گفت: اثر تغییر رویکردها به سمت تولیدمحوری در سال 95 خود را نشان داد، به‌طوری که عمده‌ترین اقلام صادراتی منطقه نیز در حوزه مواد غذایی و پلاستیک بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تشریح دو راهبرد این منطقه برای نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی و ایجاد تحول در اقتصاد محلی گفت: برای دست‌یافتن به این اهداف، دو گروه از صنایع به تدریج در منطقه مستقر خواهند شد؛ یک گروه صنایعی که در اقتصاد ملی نقش ایفا می‌کنند مانند فولاد، پتروشیمی، خودروهای خاص و ماشین‌آلات صنعتی و گروه دوم صنایع مؤثر بر اقتصاد محلی نظیر شیلات و فرآوری برنج که ریشه در مزیت‌های نسبی منطقه آزاد چابهار دارند.

کردی، به اهمیت تکمیل زنجیره تولید هم اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی ما تمرکز بر توسعه صنایع پایین‌دستی فولاد و پتروشیمی است که اشتغالزایی قابل‌توجهی دارند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: برای رفع نگرانی‌ها و ادغام بیشتر صنایع پتروشیمی و فولاد در اقتصاد محلی، تلاش ما این است که زنجیره تولید تکمیل شود، چراکه تکمیل زنجیره تولید به کاهش قیمت تمام‌شده محصول منجر می‌شود و هرچه قیمت تمام‌شده کمتر باشد، توان رقابت در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد.

کردی افزود: در واقع هنگامی می‌توانیم وارد بازارهای منطقه‌ای و جهانی شویم که با یک نگاه استراتژیک به تولید، محصولاتی با دانش روز و با قیمت کمتر عرضه کنیم.

 انتهای پیام/گ

افزایش صادرات و تولید در منطقه آزاد چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار