برگزاری هفته قرآنی در 13 استان کشور

مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت ارشاد گفت: جشنواره بین‌المللی خوشنویسی، مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج اصغر امیرنیا در جمع خبرنگاران از برگزاری هفته قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: این هفته با هدف جریان‌سازی قرآنی،کشف استعداد حوزه‌های قرآنی و تولید و آثار محصولات قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فراخوان هفته قرآنی از اول شهریور صورت می‌گیرد و بعد از این مدت سه ماه وقت است که تولید آثار و کار صورت گیرد، عنوان کرد: دولت فعالیت‌های قرآنی را افزایش داده اما این کافی نیست چرا که برای افزایش فعالیت‌های قرآنی علاوه بر کمک‌های دولتی نیازمند اختصاص نیم و یک درصد اعتبارت عمرانی به حوزه قرآنی هستیم.

وی تصریح کرد: رقمی که به وزارت ارشاد اختصاص داده می‌شود 23 میلیارد بوده، این رقم بسیار ناچیز است که باید با این میزان اعتبار نمایشگاه قرآنی و سایر جشنواره‌ها و برنامه‌ها را برگزار کند، نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتری در حوزه قرآنی هستیم که هر چه اعتبار به حوزه قرآنی اختصاص داده شود سرمایه‌گذاری است و منافع آن مستقیم به جامعه باز می‌‌گردد و موجب از بین رفتن آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور می‌شود.

این مسؤول در خصوص قانون نیم درصد اعتبارات عمرانی به بخش قرآنی گفت: این قانون مربوط به چند سال گذشته بود و مجلس این قانون را مجددا تصویب نکرد لذا توصیه می‌کنیم که حتما این کار انجام و دستگاه‌ها مکلف شوند برای مجموعه اداری و تحت پوشش خود یکسری اقدامات را انجام دهند و جامعه را با مسائل قرآن و عترت آشنا کنند.

امیرنیا به منشور قرآنی اشاره کرد و گفت: این منشور سه کمیسیون تبلیغ و ترویج، آموزش ابتدایی و آموزش و مطالعات دارد که جلسات متعدد کمیسیون تبلیغات و ترویج با 700 نفر ساعت برگزار و سند راهبردی تبلیغ و ترویج تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب رسید، ضمن اینکه تلاش می‌شود سند آموزش ابتدایی و تبلیغات و مطالبات به تصویب برسد.

مدیرکل تبلیغ و ترویج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش هنرمندان در تولید آثار فاخر و ماندگار قرآنی اشاره کرد و گفت: هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر نقش کلیدی را در تولید آثار فاخر قرآنی دارند و این افراد هستند که هر داستان قرآنی را به بهترین شکل و با زبان هنر بیان می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر میان دانش علما و تخصص اصحاب فرهنگ و هنر ارتباط بیشتری ایجاد شود آثار قرآنی زیبایی در سطح بین‌المللی تولید خواهد شد، ضمن اینکه اعلام می‌کنیم هنرمندان دغدغه تبلیغ و ترویج دارند و اگر ارتباط برقرار شود آثار ماندگاری تولید می‌شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خو بیان کرد: در کنار هفته قرآنی که در 13 استان برگزار می‌شود 13 جشنواره آیات با موضوعات مختلف به صورت ملی برگزار می‌شود، همچنین جشنواره خوشنویسی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود که دست نیاز به سوی هنرمندان برای تولید آثار ماندگار و خلاق دراز می‌کنیم.

امیرنیا در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد موسسات قرآنی فعال در سطح کشور گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به 3 هزار موسسه و سازمان تبلیغات اسلامی به 4 هزار موسسه مجوز فعالیت داده است که با ادغام دو اتحادیه و حاکم شدن مدیریت واحد دولت بر موسسات پیش‌بینی می‌شود حداقل سه تا 4 هزار موسسه فعال داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد استانی 100 درصد شیعه است، خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان و امام جمعه مرکز استان همه علاقمند به کار قرآنی هستند اما زیرساخت‌ها کم است که باید تقویت شوند، ضمن اینکه با برگزاری کارگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و موسسات قرآنی به مناطق محروم توجه شود.

انتهای پیام/غ

برگزاری جشنواره بین‌المللی خوشنویسی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.