کشته شدن 281 نفر در جاده های گیلان

از ابتدای امسال تاکنون 281 نفر بر اثر تصادف در جاده های گیلان کشته شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت شعبانپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در نشست کمیسیون اجرایی ایمنی راه های استان گیلان در رشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون 281 نفر بر اثر سوانح رانندگی در جاده های گیلان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در جاده های گیلان نسبت به پارسال افزود: باید همه مسئولان امر نسبت به فرهنگ سازی رعایت قوانین و مقررات و ایمنی راه ها بیش از پیش بکوشند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار گیلان نقش رسانه ها را در فرهنگ سازی کاهش تصادفات مهم دانست و اظهار داشت: رسانه ها می توانند با انعکاس و به تصویر کشیدن برخی تصادفات مرگبار در زمینه کاهش آمار تصادفات و فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا کنند.

شعبانپور با توجه به اینکه راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده، بیشترین سهم حوادث رانندگی در استان را دارند، نقش دهیاران را در آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی و گسترش فرهنگ ایمنی راه ها مهم دانست.

همچنین در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: کمیسیون ایمنی راه ها با تشکیل 5 کمیته با محور های ایمنی راه ها، امنیت ترافیک، امداد جاده ای، آموزش و فرهنگ سازی و کمیته اعتبارات و آمار در تلاش است تا ضمن ایمن کردن جاده های درون و برون شهری و روستایی، آمار سوانح جاده ای را بیش از پیش کاهش دهد.

علی خاوری افزود: برای حفظ ایمنی جاده های گیلان ضمن شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع خطرات ناشی از آن، همچنین با دستفروشان حاشیه راه ها نیز برخورد خواهد شد.

همچنین در این نشست رئیس پلیس راه گیلان از افزایش میزان تصادفات در جاده های استان گیلان خبر داد و افزود: موتورسواران و عابران پیاده بیشترین سهم کشته شدگان را حوادث رانندگی دارند.

سرهنگ حسین محمدپور با اشاره به اینکه ساعت 20 تا 24 شب بیشترین زمان وقوع تصادفات در جاده های گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر 40 نقطه که به دلیل عدم روشنایی معابر پرخطر و حادثه ساز است شناسایی کردیم و با تعامل و همکاری شرکت توزیع برق قرار است روشنایی معابر نصب شود.

 

انتهای پیام/ع
 

جان باختن 281 نفر بر اثر تصادف در جاده های گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.