قوامی در تذکر شفاهی:

برنامه وزرا باید نشان دهند ساز و کار آنان باشد

نماینده مردم اسفراین گفت: برنامه وزرا باید نشان دهند ساز و کار آنان باشد و باید وضعیت مشخصی داشته باشد.

برنامه وزرا باید نشان دهند ساز و کار آنان باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی قوامی نماینده مردم اسفراین طی تذکری شفاهی در جریان بررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار داشت: اگر ناطقی از موضوع خارج شود، رئیس مجلس یا باید نطق وی را قطع کند یا آنکه به وی تذکر دهد تا در موضوع صحبت کند.

وی ادامه داد: براساس ماده 226 آیین نامه داخلی مجلس، برنامه پیشنهادی دولت در دو بخش کلیات و جزئیات مطرح است و نمایندگان هم می‌توانستند در زمان بررسی توضیحات کابینه با آن مخالفت یا موافقت کنند.

نماینده مردم اسفراین با اشاره به اینکه همچنین معاون نظارت گزارشی تهیه کرد که اگر وزیری برنامه خود را عینا مانند برنامه ششم آورده باشد این برنامه اشتباه است، تصریح کرد: برنامه وزرا باید نشان دهنده ساز و کار آنان باشد و توضیح دهند که چگونه می‌خواهند وضع موجود را به حالت مطلوب برسانند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: فرمت مشخص و ثابتی برای برنامه نویسی وزارتخانه وجود ندارد هرچند که ما در هنگام برنامه نویسی توصیه کردیم که آنان به اسناد بالادستی و قانون برنامه توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی

جزئیات رای اعتماد مجلس به علی ربیعی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار