حسن پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت:

برنامه شریعتمداری به اقتصاد مقاومتی توجهی ندارد/حتی یک ریال یارانه تولید پرداخت نشده است

نماینده مردم سیرجان گفت: اقتصاد مقاومتی نسخه شفای بخش کشور است اما در برنامه شریعتمداری به این امر توجهی نشده است. 

در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با محمد شریعتمداری وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت  اظهار داشت: مخالفت بنده سیاسی، جناحی و حزبی نیست بلکه در راستای تحقق مجلسی پرسشگر و دولت پاسخگو بود و نمایندگان باید فریاد رسای ملت باشند.

وی خطاب به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: انتظار ما از دولت این بود که یک تیم اقتصادی هماهنگ‌تر برای دولت جدید معرفی می‌شد و ما این تیم را هماهنگ نمی دانیم.

نماینده مردم سیرجان با انتقاد از برنامه‌های شریعتمداری تصریح کرد: قرار بود در سال 1404 ایران به اوج ترقی و رتبه اول منطقه برسد و باید از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن تجارت پرسید که در برنامه‌های ارائه شده وی به این مسئله و رسیدن ایران به جایگاه اول در منطقه تا چه حد توجه شده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه متأسفانه در برنامه شریعتمداری توجه جدی به اقتصاد مقاومتی نشده است اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه نجات بخش ایران اسلامی است و برای ایجاد یک میلیون شغل در ایران همه باید عزمی ملی داشته باشند و هیچکس مستثننی نیست و قطعا اولین وزارتخانه‌ای که باید در این عرصه به میدان بیاید و همه مجموعه‌های دیگر را هماهنگ کند وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی با بیان اینکه وضعیت بازار اسفناک است گفت: متأسفانه تاکنون ده‌ها هزار مغازه در کشور تعطیل شده است و آقای شریعتمداری باید در برنامه‌های خود برنامه‌ای برای این مسئله چاره‌اندیشی کند.

نماینده مردم سیرجان افزود: برخی می‌گویند برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن تجارت واردات است در حالی که مشکل امروز ما واردات نیست بلکه صادرات است.

حسن‌پور با بیان اینکه متأسفانه در 4 سال گذشته هیچ گونه تسهیلاتی برای اصناف کشور در نظر گرفته نشده است، گفت: متأ‌سفانه حتی یک ریال هم جایزه صادراتی و یارانه تولید پرداخت نشده است و باید پرسید چه کسی باید به فکر تولیدکنندگانی باشد که مشکلات عدیده‌ای دارند و دریافت مالیات به صورت سختگیرانه از آنان فشار زیادی را به تولیدکنندگان آورده است.

وی با تإکید بر اینکه لازم است درآمدهای معدنی جایگزین معادن نفتی شود، اظهار داشت: درست است که محیط زیست پایدار قابل احترام است اما مشکل اصلی ما در معدن، محیط زیست است و باید برای آن چاره‌ای اساسی اندیشید.

نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از معادن بزرگ کشور در اختیار دولت و خصولتی‌ها است و مردم جایگاهی در این عرصه ندارند، ادامه داد: در حال حاضر 200 معدن کشور تعطیل شده است که لازم است هرچه زودتر راه‌اندازی شوند و بنده در تعجبم که چگونه برای ماشین سواری لوکس مجوز داده می‌شود اما برای ماشین‌آلات سنگین معدنی مجوز گرفتن سخت است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه برنامه شریعتمداری کلی‌ گویی است و بهتر است وی در برنامه خود به جزئیات هم بپردازد، گفت: بهتر است کشور به صورت ایالتی اداره شود و در این راستا وزرا باید اختیاراتی را به استانداران بدهند.

وی با بیان اینکه هیچ راهکار درستی برای انتخاب رایزن‌های اقتصادی وجود ندرد اظهار داشت: متأسفانه رایزن‌های اقتصادی یا بر اساس رابطه انتخاب می‌شوند و یا گفته می‌شود که زبان را خوب بلدند در حالی که انتخاب آنان باید به اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون واگذار شود.

نماینده مردم سیرجان ادامه داد: حمایت از بخش خصوصی با  شعار محقق نمی‌شود باید در عمل رایزن‌های اقتصادی ما در حد سفرا و حتی بالاتر از آنان باشند.

حسن‌پور با تأکید بر ضرورت تنظیم بازار گفت: صدای پای گرانی به گوش می‌رسد و باید وزیر پیشنهادی صنعت، معدن تجارت پرسید که شما برای تدبیر وضع  بازار چه خواهید کرد و همچنین لازم است بانک مرکزی بین تیم اقتصادی دولت همکاری مطلوب را فراهم کند.

انتهای پیام /

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

جزئیات رای اعتماد به محمد شریعتمداری

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار