افزایش 15 درصدی قیمت‌ رهن و اجاره مسکن در قم

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم از افزایش 15 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره مسکن خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛شکری،رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان با اشاره به تاثیر منفی رکود بازار در فعالیت واحدهای مشاور املاک گفت: برخی از این واحدها به دلیل رکود تعطیل شدند و این مساله امسال بیشتر از سال‌های گذشته برای این صنف رخ داد.

وی افزود: امسال شاهد افزایش بین 15 تا 20 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره در استان قم بودند، صاحبخانه‌های استان اکنون بیشتر رغبت دارند که رهن بگیرند تا اجاره دریافت کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم خاطرنشان کرد:صاحبخانه‌های استان در موارد زیادی قراردادهای خودشان را با مستاجرین از اجاره به رهن تبدیل کردند، چون پرداخت اجاره‌های سنگین برای مستاجرین سخت شده است، این مساله را در مناطق گران قیمت تر بیشتر شاهد بودیم.

شکری با اشاره به رغبت مستاجرین استان قم برای انعقاد قراردادهای رهن گفت: آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و سخت بودن پرداخت اجاره‌های سنگین به صورت ماهیانه تمایل دارند که با صاحبخانه‌ها بیشتر قرارداد رهن امضا کنند، قراردادی که در گذشته بستن آن چندان بین صاحبخانه‌ها و مستاجرین در استان رایج نبود.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم است و در وضعیت کنونی آن‌ها در حد نیاز مسکن می‌خرند، گفت: اکنون قیمت منازل در شهر قم افزایش یا کاهش چشمگیری ندارد.

انتهای پیام/ش

افزایش قیمت بازار رهن و اجاره مسکن در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
«صاحبخانه‌های استان اکنون بیشتر رغبت دارند که رهن بگیرند تا اجاره دریافت کنند.» این مطلب صحت ندارد بنده خودم دنبال خانه می گردم برای اجاره ، بنگاه دارها می گویند همه اجاره می خواهند چون سود بانکی کم شده است
آخرین اخبار