سفیر امارات در آمریکا: جنگ علیه یمن، کابوسی برای دیپلماسی عمومی امارات است

سفیر امارات در آمریکا در یادداشتی محرمانه برای مقامات عالی‌رتبه ابوظبی، جنگ علیه یمن را کابوسی برای دیپلماسی عمومی کشورش خوانده است.

سفیر امارات در آمریکا: جنگ علیه یمن کابوسی برای دیپلماسی عمومی امارات استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تازه‌ترین پست الکترونیکی افشا شده از یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا، که در روزنامه اینترسبت چاپ آمریکا بازتاب داشت، از نگرانی سفیر امارات درباره تبعات تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن برای کشورش حکایت دارد. 

براساس گزارش اینترسبت، العتیبه در پاییز سال 2016 میلادی، در یادداشتی که برای مقامات عالی رتبه امارات ارسال کرد، نوشته است جنگ یمن به کابوس دیپلماسی عمومی کشور تبدیل شده است. در این یادداشت تصریح شده دولت باراک اوباما از جنگی که به فرماندهی عربستان علیه یمن به راه افتاده است، از روی بی میلی حمایت می کند؛ زیرا این جنگ بر وجهه واشنگتن تاثیر منفی دارد. این جنگ ابوظبی را در شرایط حساسی قرار می دهد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: با افشای پست الکترونیکی العتیبه مشخص شد سفیر امارات در پی آن بود تا به دلیل هزینه انسانی بالای جنگ علیه یمن، فشارها را از کاخ سفید در دوران ریاست باراک اوباما کاهش دهد؛ چنانچه در یادداشت او سعی شد، اگر چه به طور موقت، در تعیین مواضع نظامی در جنگ یمن احتیاط شود. او در این باره نوشت: این ماموریت بر عهده نیروی هوایی عربستان است که مسئول بسیاری از حملات اشتباه است.

 

انتهای پیام/


ابراز نگرانی سفیر امارات در آمریکا درباره تبعات جنگ یمن برای کشورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار