نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مساجد به عنوان یک سنگر فرهنگی باید در راس تمام امور باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:مساجد به عنوان یک سنگر فرهنگی باید در راس تمام امور باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه با دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات اظهار داشت: مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند چراکه خانه‌های خدا نماد دین داری شهروندان به شمار می روند.

وی افزود: وجود مساجد در تمامی نقاط شهرستان ارومیه ضروری است ولی برخی از مناطق شهر ارومیه فاقد مسجد است بنابراین شورای شهر و شهردار موظف هستند که محل توحید و عبادت را در هر منطقه‌ای بنا کنند و توجه نکردن به این مهم سبب گرفتاری همگان به عقوبت الهی می‌شود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند و باید روز به روز بر حضور مردم در این اماکن افزوده شود تا مساجد از حمایت هیچ فرد یا شخصی محروم نشود بنابراین حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

امام جمعه ارومیه هم‌چنین با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در زمان فعلی مشغول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین معیار برای انتخاب یک وزیر باید دین‌مداری و خداترسی او باشد و نمایندگان مجلس نیز به تبع آن باید خدا را در رد یا تائید صلاحیت وزیر پیشنهادی در نظر بگیرند.

وی ضمن توصیه به نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه در تائید صلاحیت وزار منفعت شخصی و حزبی خود را باید کنار بگذارند، تأکید کرد: نمایندگان باید وزیر پیشنهادی را براساس شایستگی و توانایی وی انتخاب کنند حتی اگر از نظر حزبی یا شخصی با او مشکل دارند زیرا انتخاب افراد از روی شایسته‌سالاری به توسعه و پیشرفت کشور سرانجام میسر می‌شود.

قریشی هم‌چنین با اشاره به ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، عنوان کرد: آزادگان مایه افتخار ملت ایران هستند که در زیر بار سخت‌ترین شکنجه‌ها اهداف جمهوری اسلامی را رها نکردند و بر همه ملت ایران وظیفه است که به همه آنان احترام گذاشته و به دیده یک قهرمان به آنان بنگرند.

 

انتهای پیام/م

 

 مساجد باید محور حرکت فرهنگی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.