تخلیه اردوگاه‌های پناهجویان در شمال پاریس

بیش از ۱۰۰۰ مهاجر از اردوگاه‌های موقتی که پیشتر در شمال پایتخت فرانسه بر پا شده بود، تخلیه شدند.

تخلیه اردوگاه‌های پناهجویان در شمال پاریسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  بیش از یک هزار مهاجر جمعه صبح از اردوگاه‌های موقتی که از چند هفته پیش در بندر لا شاپل در شمال پاریس برپا شده است، تخلیه شدند.

این سی و پنجمین عملیات از این دست در دو سال گذشته در پایتخت فرانسه است.

از اوایل صبح روز جمعه، زیر باران، 350 مأمور پلیس مهاجران حاضر در این اردوگاه‌ها را که عمدتا از افغانستان، سودان، سومالی و اریتره هستند، با اتوبوس تخلیه کردند.

مقامات در بیانیه خود اعلام می کنند که وضع افراد تخلیه شده پس از انتقال و اسکان در سالن‌های ورزشی، به صورت کامل و عمیق بررسی خواهد شد و سپس بر اساس وضعشان در مورد آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

دولت فرانسه اواسط ماه ژوئیه طرحی را ارائه داد که در آن بیش از 12000 محل اسکان برای متقاضیان پناهندگی پیش‌بینی شده است. انجمن‌های مدافع مهاجران و پناهجویان این طرح را به عنوان «یکی از بی‌شمار تدابیر یک سیاست بی‌هدف» محکوم کردند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اواخر ژوئیه اعلام کرد می خواهد که تا آخر سال دیگر هیچ کسی در خیابان‌ها یا جنگل‌ها نباشد و اسکان فوری را برای همه آوارگان و مهاجران خواستار شده بود.

باز شدن یک مرکز پذیرش 400 تختخوابی در شمال پاریس در نوامبر 2016 (که از موقع 12 هزار نفر در آنجا ساکن شدند) قرار بود مانع از تشکیل دوباره چنین اردوگاه‌هایی شود؛ اما این ساز و کار توانایی جذب مهاجران تازه وارد را با ریتم کنونی ندارد.

آن ایدالگو، شهردار پاریس، ماه ژوئن زنگ خطر را به صدا درآورد و اعلام کرد که اگر محل‌های بیشتری برای اسکان تدارک دیده نشود، چند هزار مهاجر با احتمال خوابیدن در خیابان‌های پاریس مواجهند. وی خواسته بود چند مرکز پذیرش در سراسر کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

تخلیه 1000 نفر از اردوگاه‌های پناهجویان در شمال پاریس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار