بهره برداری از طرح چهار خطه کردن ایلام به مهران تا اربعین امسال

تا اربعین امسال 75 کیلومتر از طرح چهار بانده کردن ایلام - مهران که در مجموع 105 کیلومتر طول دارد، به بهره به برداری می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضا مروارید استاندار ایلام روز جمعه در جریان بازدید از مراحل اجرایی طرح چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران گفت: هم اکنون این پروژه در قطعات مختلف توسط پیمانکاران در حال اجراست و در بخش هایی نیز از برنامه زمان بندی شده جلو تر هستیم.

وی افزود: با توجه به تردد میلیونی زائران از مرز بین المللی مهران دولت اهتمام ویژه ای را برای بهبود وضعیت زیرساخت های این مرز به ویژه از نظر راه های مواصلاتی بکار گرفته و اعتبارات بسیار خوبی در این زمینه اختصاص یافته است.

استاندار ایلام یادآور شد: از مجموع این مسیر 105 کیلومتری تا مرز حدود 75 کیلومتر تا اربعین حسینی چهار بانده می شود و تنها 30 کیلومتر باقی می ماند که به دلیل کوهستانی بودن امکان افتتاح آنها در سال جاری وجود ندارد ولی بدون شک در اربعین 97 شاهد راه اندازی و چهار بانده کردن این مسیرها نیز خواهیم بود.

مروارید تاکید کرد: هم اکنون با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف همچون شرکت های آب ، برق ، گاز و ارتباطات زیرساخت هماهنگی ها برای برطرف کردن موانع موجود در جریان است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام نیز در این بازدید گفت: یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی استان که از سال 94 کار بهسازی، تعریض و حذف نقاط حادثه ‌خیز آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت جاده ایلام - صالح آباد - مهران و بالعکس است.

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: این پروژه در سه قطعه به طول اجرایی 85 کیلومتر با عقد قرارداد با پنج پیمانکار در بخش های مختلف و با اعتباری بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال با پشیرفت فیزیکی مناسبی در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: روند اجرای این پروژه از برنامه زمان بندی جلوتر است و از سه راهی جندالله تا ورودی کنجانچم (25 کیلومتر) عملیات اجرایی تا قبل از اربعین امسال تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: مسیر سه راهی ماربره تا مهدی آباد که دارای واریانت سخت و صعب العبوری به طول 10 کیلومتر است و عملیات تونل و خاکبرداری سنگینی دارد در سال 97 تکمیل و به بهره برداری می رسد.

میرجعفریان یادآور شد: در مجموع از 85 کیلومتر طول اجرای پروژه چهار خطه کردن جاده ایلام - مهران، 20 کیلومتر در سال گذشته تکمیل شد و تلاش داریم تا اربعین امسال 30 کیلومتر دیگر از این مسیر تعریض شود.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری و به سرانجام رساندن طرح های در دست اجرا، استان ایلام از نظر راه های ارتباطی و شبکه زیرساختی توسعه یابد و به مسیری آسان با ترافیک روان برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی و صادرات کالا تبدیل شود.

انتهای پیام/ع

جاده ایلام به مهران تا اربعین 96 به بهره برداری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.