رئیس اتحادیه مشاوران املاک ارومیه گفت:

راه‌اندازی مرکز داوری دعاوی ملکی در ارومیه

مرکز داوری دعاوی ملکی در ارومیه راه‌اندازی شد به گونه‌ای که هرگونه اختلاف میان طرفین معامله در این موسسه برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ شاهرخ پیری اظهار داشت: اتحادیه مشاورین املاک با متخلفان این صنف برخورد قاطعی می‌کند و همیشه در تلاش است که این صنف را از افراد متخلف پاک سازی کند و تعرفه‌ای که توسط مشاورین املاک اخذ می‌شود بر اساس مصوبه سال 1389 است و تا 100 میلیون تومان نیم درصد معامله و 100 میلیون تومان به بالا سه دهم درصد معامله به اضافه 9 درصد ارزش افزوده اخذ می‌شود.

وی با اشاره به تخلف مشاوران املاک خاطرنشان کرد: افرادی که تخلف می‌کنند مطمئناً با آنان برخورد می‌شود و مازاد حق‌الزحمه‌ی اخذ شده در صورت در اختیار داشتن رسید وجه اضافی به فرد عودت داده می‌شود و برای رفاه حال همشهریان هر هفته در هیئت حل اختلاف به شکایات آنان رسیدگی می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ارومیه بیان کرد: مبلغ اجاره و پول پیشی که برای یک واحد در نظر گرفته می‌شود بر اساس توافق نظر موجر و مستأجر است و هیچ گونه رقمی برای اجاره و یا پول پیش واحدها از پیش تعیین نشده است و توافق بین موجر و مستأجر به اجاره نامه منتهی می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات اتحادیه مشاوران املاک ارومیه تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش حقوق قراردادها از بهمن ماه سال 94 شروع شده است و تاکنون نیز ادامه دارد و از دیگر اقدامات اتحادیه می‌توان به چاپ کتاب حقوق قراردادها با همکاری دبیرخانه کمیسیون نظارت، چاپ منشور فعالیت برای تمامی مشاوران املاک ارومیه، جلوگیری از تفکیک اراضی ملی با همکاری معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان و جلوگیری از پیش فروش ساختمان‌ها اشاره کرد.

پیری تاکید کرد: طبق ماده 23 و 24 با پیش فروش ساختمان‌ها برخورد می‌شود به گونه‌ای که در اقدام نخست به این عمل فرد مورد نظر با تعلیق یک ساله و برای دومین بار با تعلیق دو ساله مواجه می‌شود و برای سومین مرتبه ابطال پروانه کسب صورت می‌گیرد می‌شود و برای سازنده و فروشنده واحد یا ساختمان پیش فروش شده یک سال زندان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تأسیس مرکزی داوری دعاوی حقوقی گفت: سال 93 به این مهم اقدام شد و سال 95 به ثبت رسید و شروع فعالیت کاری از سال 96 است و هیچ گونه ارتباطی به مشاورین املاک ربطی ندارد و هر گونه اختلافی از سوی طرفین معامله ایجاد شود توسط مرکز داوری دعاوی ملکی برطرف می‌شود که باری از دوش قوه قضاییه برمی‌دارد.

انتهای پیام/ب

راه‌اندازی مرکز داوری دعاوی ملکی در ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.