اجرای طرح فراز در تاکستان‌های خراسان شمالی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:طرح فراز در ۲۵هکتار از تاکستان‌های استان خراسان شمالی اجرایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با تأکید بر استفاده از روش‌های نوین و مکانیزاسیون باغات برای کاهش آفات و امراض و افزایش بهره‌وری و کیفیت محصول گفت: در حال حاضر در ۲۵ هکتار از تاکستان‌های خراسان شمالی طرح فراز به‌صورت الگویی اجراشده است و باغداران استان با توجه به مزیت‌هایی که این طرح دارد باید نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.

وی با بیان این که استان دارای 18 هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان است، افزود: ۴۷ درصد از سطح زیر کشت باغات استان به محصول انگور اختصاص دارد.

شریکیان افزایش عملکرد و مکانیزاسیون، بالا رفتن کیفیت محصول، افزایش درآمد کشاورزان،کاهش هزینه تولید و افزایش سه برابری محصول از دستاوردهای اجرای طرح فراز است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون طرح فراز شامل داربستی کردن انگور با پایه‌هایی عمودی با ارتفاع ۸۰ تا ۲۲ متر از سطح زمین و بافاصله پنج‌تا هشت متر در سطح باغ نصب می‌شود که این طرح بسته به نوع کشت باغ و شرایط محیطی متفاوت است.

وی گفت: تاک‌دارانی که تمایل به اجرای طرح فراز در باغات خود رادارند می‌توانند با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی از مشاوره و کمک آنان برای اجرای اصولی این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/آ

47 درصد سطح زیر کشت باغات انگور در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.