معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان؛

برگزاری دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی درتبریز

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری دوره توانمند سازی تشکل های مردم نهاد میراث فرهنگی به میزبانی این استان در روزهای 29 و 30 مرداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احمد حمزه زاده معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی عنوان کرد: این دوره در روزهای یکشنبه و دوشنبه 29 و 30 مرداد به مدت دو روز، به میزبانی تبریز برگزار‌می‌شود و با حضور تشکل های مردم نهاد و غیردولتی استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان، مباحث تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: در روز نخست این دوره، در راستای اهداف تبریز 2018 عناوینی چون مبانی توسعه گردشگری، مبانی نوین گردشگری، گردشگری ماجراجویانه، مفاهیم توسعه پایدار گردشگری و ارزیابی شاخص های توسعه گردشگری به شرکت کنندگان آموزش داده می‌شود.

حمزه زاده ادامه داد: همچنین در دومین روز از برگزاری این دوره، مبانی مرمت و احیای بناهای تاریخی از جمله تعاریف و اصطلاحات مرمت شهری و غیرشهری، مروری بر نظریه های شخصیت برجسته جهان در زمینه مرمت شهری و غیرشهری، مروری بر مصوبه ها و قطعنامه های جهانی درباره میراث فرهنگی ، بررسی روش های شناخت مستندسازی بناهای تاریخی، مروری بر آسیب شناسی بناهای سنتی, عوامل آسیب رسان و مخرب، مروری بر مراحل مختلف مرمت و عملیات مرمتی برای بازسازی و حفاظت بناهای تاریخی و ... توسط مدرسین ارائه خواهد شد.

جانشین مدیرکل میراث فرهنگی استان تشریح کرد: هدف از برگزاری این دوره ها توانمند‌سازی اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فرهنگ‌سازی موثر در جهت ایجاد نگرش مناسب در میان گروه ها و اقشار مختلف اجتماعی در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و توسعه فرهنگ گردشگری است.

 

انتهای پیام/ش

تبریزمیزبان برگزاری دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار