تا 15 شهریورماه؛

ادامه سنجش سلامت و ارزیابی نوآموزان خوزستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از فعالیت پایگاه های سنجش سلامت و ارزیابی نوآموزان استان تا 15 شهریور ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه تاکنون بیش از 60 هزار نوآموز برای ورود به پایه اول ابتدایی و بیش از 7 هزار نوآموز پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفتند، اظهار داشت: پایگاه‌های سنجش سلامت برای ارزیابی نوآموزان تا 15 شهریورماه فعال می باشند.
وی اذعان کرد: از 16 خرداد تا 26 مردادماه، 60 هزار و 687 نوآموز برای ورود به پایه اول مورد ارزیابی قرار گرفتند. پس از ارزیابی‌های اولیه از این تعداد، 52 هزار و 798 نو‌آموز بدون مشکل تشخیص داده شده و به مدارس عادی معرفی شدند.
ممبینی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت تا 15 شهریورماه در استان، بیان داشت: 7 هزار و 889 نفر از این نوآموزان برای ارزیابی دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند. با توجه به اجباری بودن شرکت در سنجش تحصیلی، از تمام اولیا دانش‌آموزان می‌خواهیم درصورتی که تاکنون سنجش سلامت فرزند خود را انجام نداده‌اند، هرچه سریع‌تر به مدرسه‌ محل زندگی خود مراجعه کنند و پس از نوبت‌گیری، در پایگاه‌های سنجش سلامت حضور پیدا کنند تا ثبت‌نام فرزندان آن‌ها با مشکل مواجه نشود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در ادامه تصریح کرد: از زمان آغاز به کار پایگاه‌های سنجش سلامت در استان 7 هزار و 709 نو‌آموز پیش دبستانی ارزیابی شدند، از این تعداد 6 هزار و 523 نوآموز پس از ارزیابی‌های اولیه بدون مشکل تشخیص داده شده و به مراکز پیش‌دبستانی عادی معرفی شدند. یک هزار و 186 نفر نیز برای ارزیابی‌های دقیق‌تر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده شدند.
وی گفت: سنجش سلامت نوآموزان با هدف ارزیابی زودهنگام و تشخیص و مداخله زودهنگام برای نوآموزان پیش‌دبستانی اجرا می‌شود. سامانه سنجش نوآموزان پیش دبستانی در شهرهای اهواز، دزفول، ایذه، باغملک، آبادان، هفتکل، رامهرمز، اندیمشک، آغاجاری، بهبهان، سردشت، صیدون خرمشهر، دهدز، امیدیه، گتوند، بندرامام خمینی، حمیدیه، لالی، مسجدسلیمان، اندیکا و هندیجان راه‌اندازی شده است. در سایر شهرستان‌ها نیز در صورت نیاز این سامانه در ادارات آموزش و پرورش فعال خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: از والدین می‌خواهیم برای اخذ نوبت سنجش سلامت به مدارس و مراکز پیش دبستانی مراجعه کنند. با انجام ارزیابی‌های لازم بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی در پیش‌دبستانی در سال تحصیلی آینده این نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی نیازی به شرکت در سنجش تحصیلی ندارند.
انتهای پیام/گ

ارزیابی نوآموزان خوزستانی در طرح سنجش سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.