برگزاری مراسم گرامیداشت شهید حججی در بیرجند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری مراسم گرامیداشت شهید حججی در بیرجند خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ فخر،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: امشب بعد نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسین(ع) بیرجند مراسم گرامیداشت شهید حججی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با تدفین دو شهید گمنام در استان تعداد شهدای گمنام به ۱۳۲ شهید در ۴۳ نقطه می‌رسد،افزود: در بخش سیره شهدا بیشتر به مباحثی مانند جمع‌آوری خاطرات ایثارگران و تبدیل کردن آنها به موضوعات مرتبط با کتاب پرداخته می‌شود و در بخش تصویری در قالب مستندسازی کار می‌شود.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: در بخش اسناد مکتوب و مرتبط با حوزه فرزندان ایثارگران و جانبازان از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه 120 هزار سند جمع‌آوری شده است.


فخر با بیان اینکه در حال حاضر نقش آموزش و پرورش و نقش دانشگاه در دوران دفاع مقدس در دستورکار است،افزود: یکی از کارها در حوزه هنری ساخت نرم‌افزار زیارت مجازی شهدای گمنام است که در استان رونمایی شده و در جشنواره فانوس حائز رتبه شدیم.


وی گفت: امسال شب‌های شعر و خاطره در قالب جشنواره شعر دفاع مقدس به صورت استانی برگزار می‌شود که منتخبان به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: شهرستان بیرجند در خراسان جنوبی بعد از استان تهران دومین شهری است که در دو نقطه مختلف شهر شهدای گمنام در آن دفن می‌شوند.
انتهای پیام/ب


حضور شهدای گمنام در 43 نقطه استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.