نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

مساجد پایگاه تعلیم وتعلم هستند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که انقلاب ما از مسجد شروع شد گفت : مساجد پایگاه و محل تعلیم و تعلم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان درنشست شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان سمنان ضمن گرامیداشت سالروز جهانی مساجد گفت: این روز فرصت مناسبی برای تبیین جایگاه و کارکرد آن در جامعه است.



وی با بیان ظرفیت های بالای مساجد در هدایت جامعه افزود: بنا نهادن مسجد بعنوان اولین اقدام پیامبر اسلام(ص) در مدینه ، نشان دهنده اهمیت این پایگاه توحید در جامعه اسلامی است.

 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به نقش موثر حضور یک امام جماعت فاضل و عادل که علاوه بر اقامه نماز در امور فرهنگی و اجتماعی صاحب نظر باشد اظهارداشت : مساجد به عنوان قرارگاه و سنگرهای فرهنگی جوامع اسلامی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اینکه باید روز به روز بر حضور مردم در مساجد افزوده شود ادامه داد: حفظ حرمت مساجد وظیفه‌ای برای همگان است.

 

وی افزود: بدون شک افرادی که در برنامه های مساجد و فعالیت های فرهنگی و مذهبی مشارکت دارند مسیر زندگی شان برمبنای دین و اسوه سعادت بخشی استوار است.

 

آیت الله شاهچراغی خواستار تعامل بیشتر اعضای شورای رسیدگی به امور مساجد استان سمنان شد و گفت: با تعاملات بیشتر و برگزاری جلسات همفکری، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.



نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، با تاکید بر اینکه مسجد باید درمحوریت همه برنامه ها باشد، ادامه داد: باید از موازی کاری دربرنامه های مسجدی خودداری شود.


انتهای پیام / ه


نشست شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.